A petíció aláírói azért fordultak közvetlenül a miniszterelnökhöz, mert az Országos Területrendezési Tervről szóló törvény hatályos változata nem jelöli meg a végrehajtásért felelős minisztérium nevét, a végrehajtásáról viszont kormányhatározat rendelkezik. A kérelmet benyújtók szerint a 31-es főút a helyenkénti műszaki állapota és az utóbbi négy-öt évben megnövekedett, elképesztő mértékű forgalom levezetésére képtelen méretei és vonalvezetése okán már szinte „halálútnak” nevezhető, napi rendszerességűek a balesetek, emberéletet követelve, és az útviszonyokért fennálló felelősséget soha senki nem vizsgálja - derül ki a Vezess.hu által ismertetett petícióból.
Mint írják, bár Jász-Nagykun-Szolnok megyében a hevesi megyehatárig a burkolat felújítása megtörtént, de 11,5 tonnás teherviselésre tervezve, miközben ennél jóval nagyobb tengelyterhelésű kamionok százai kerülik el ezen az úton a fizetős gyorsforgalmi útvonalakat. A folyamatossá vált forgalom Pest megyében öt település, Nagykáta, Szentmártonkáta, Tápiószecső, Sülysáp, Mende központját és Maglód peremét teszi gyakorlatilag élhetetlenné. Állandóak lettek a közlekedési dugók, főként a hajnali-reggeli és a késő délutáni-esti időben. Ezért azt kérik, hogy a megfelelő jogszabályok módosításával
soron kívül hozzák előre a 31-es főút Pest megyei településeket elkerülő szakaszának kivitelezését.
A 31-es főúton legutóbb szombaton történt súlyos baleset, amelyben négyen sérültek meg. Az elsődleges adatok szerint egy Jászjákóhalma irányába közlekedő gépjármű vezetője későn észlelte az előtte álló gépkocsit és hátulról nekiütközött.