Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Nyitókép: Pixabay

Mit lehet tenni, ha hibásan érkezett meg a karácsonyi ajándék?

Karácsony közeledtével egyre több panasz érkezik a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez a törötten, sérülten érkező csomagokról, amelyeket a fogyasztók interneten keresztül vásároltak. Arról, hogy mi ilyenkor a teendő, a szövetség szóvivője, Kispál Edit beszélt az InfoRádiónak.

Internetes rendelés esetén érdemes a csomag megérkeztekor megvizsgálni annak tartalmát, hogy valóban azt kapta-e a megrendelő, amit szerettett volna, illetve sértetlen állapotban jutott-e el hozzá az áru – hívta fel a figyelmet a szóvivő, hozzátéve:

ez után szabad csak aláírni az átvételt igazoló dokumentumot.

A csomag átvételekor nem mindegy ugyanis, hogy azt ismerik el aláírásukkal, hogy a terméket vették át sérülésmentes, hiánytalan állapotban, vagy csak azt ismerik el, hogy a csomagot sérülésmentesen vették át.

Az első esetben gyakorlatilag lehetetlen az utólagos igényérvényesítés, hiszen aláírta a fogyasztó, hogy sérülésmentes, hiánytalan a termék, holott a legtöbb esetben meg se nézi, ki sem bontja a csomagolást a futár jelenlétében. Ebben az esetben az segíthet, ha felvételt készítünk a csomag kibontásakor, ez az okostelefonok világában már nem okozhat gondot.

A második esetben csak a csomagolás külső sértetlenségét ismerik el a fogyasztók, így a termék sérülése, hiányossága miatt könnyebben fel tudnak lépni. Annak érdekében, hogy ne kerüljünk ilyen helyzetbe, mindenképpen minél hamarabb, lehetőleg a futár jelenlétében nyissuk fel a csomagot, győződjünk meg a termék sértetlenségéről.

Amennyiben az áruval probléma van, a futárral visszaküldhető. Ha erre csak később eszmél rá az átvevő, nehezen bizonyítható, hogy hibás teljesítésről van szó, ha az aláírással azt ismerte el, hogy kifogástalan állapotban érkezett meg a termék.

Sokszor az is problémát okoz, hogy kinek küldjék vissza a hibás terméket a fogyasztók, a szerviznek vagy a kereskedőnek. A szerviz ugyanis a jogszabályok szerint kizárólag javíthatja a terméket, a kereskedőtől viszont kérhetjük a kijavítást, kicserélést, árleszállítást, vételár visszatérítést. A gyakorlatban azonban sok esetben a szerviz maga dönt arról, hogy a termék cserélhető-e, így elképzelhető, hogy ez a gyorsabb megoldás.

Mire figyeljünk, hogy időben és épségben megérkezzen az ajándék?

  • Sok webáruház biztosítja, hogy átvételi pontokon is átvehessük a megrendelt termékeket. Ha van időnk személyesen elmenni a termékért, érdemes ezt a lehetőséget is számba venni!
  • Szánjunk rá időt, és még a futár jelenlétében győződjünk meg az ajándék sértetlenségéről!
  • Ha erre nincs lehetőség, akkor készítsünk felvételt a csomag kibontásáról!
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Porschék tömkelege mondta be az unalmast Oroszországban

Több száz Porschéról van szó, ami nagyon kellemetlen helyzetbe hozta az orosz forgalmazókat. Bizonyos sufnituning módszerekkel sikerült ugyan egyeseknek életet lehelniük az autójukba, azonban ezek csak ideiglenes megoldások.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×