eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Modulo elektromos midibuszok a budapesti Dísz téren 2016. április 30-án. Ezen a napon a budavári 16A és 116-os buszvonalon forgalomba állt az első öt C68E Modulo elektromos meghajtású, akadálymentes, légkondicionált midibusz, amelyet további tizenöt ugyanilyen jármű követ majd a későbbiekben.
Nyitókép: MTI / Kallos Bea

Nehéz helyzet a BKV-nál az elektromos buszok miatt

Üzemképtelenség miatt a BKV több Modulo elektromos busza sem tudott forgalomba állni a múlt héten. A Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke szerint a járműflotta fiatalítására és megbízható autóbuszokra van szükség. A BKV igyekszik megoldani a részben az Ikarus Egyedi Kft. csődje miatt kialakult helyzetet.

Nemcsak a múlt héten, de korábban is előfordult már, hogy az elektromosbusz-flotta 60%-a, azaz 12 busz nem tudott forgalomba állni üzemképtelenség miatt – mondta Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke.

"A buszok megérkezése óta fennáll az a probléma, hogy télen kevésbé üzemképesek az elektromos járművek, mert az akkumulátorok a hidegben nem működik megfelelően. Idén télen is előfordult, hogy hatvan százalékos menetkimaradás volt ezen autóbuszok meghibásodása miatt. Viszont ekkora kiesés eddig csak télen történt" - mondta a szakember.

Cserére váró buszok

Kelemen Tamás szerint a BKV ugyan pótolni tudja az elektromos buszok kiesését, de régebbi típusú autóbuszokat állít forgalomba. "Ilyen, nyolc méter hosszú buszból kevés van a BKV-nál. A 12 meghibásodott járművet hasonló méretben csak a BKV legöregebb járműveivel, az Ikarus 405-ösökkel lehet pótolni, amelyek rossz állapotban vannak és sokszor meghibásodnak, drága az üzemeltetésük".

A Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke szerint nem különféle járműtípusokkal kellene kísérletezni, hanem a járműflotta fiatalítására és megbízható autóbuszokra van szükség. Még mindig 7-800 olyan busz van Budapesten, amelyeket néhány éven belül le kellene cserélni, mert vagy elöregedtek, vagy a műszaki rendelkezésre állásuk nem olyan jó.

Még kevesebb is lehet

Az InfoRádió megkeresésére a Budapesti Közlekedési Zrt. azt írta, hogy az Ikarus Egyedi elleni csődeljárás negatívan befolyásolhatja az alkatrészellátást és a cég szakembereinek a rendelkezésre állását, így középtávon – a helyzet rendeződéséig – elképzelhető, hogy még kevesebb elektromos busz tud majd forgalomba állni.

Ezeknek a buszoknak a fő műszaki problémái nem a Siemens szakértő közbenjárásával tervezett hajtáslánccal kapcsolatosak, hanem egyéb alrendszerek instabilitásával hozhatók összefüggésbe.

A BKV arról is tájékoztatott, hogy az Ikarus Egyedi Kft. hatáskörében a gyári támogatás megszűnt, a vállalat levonult a területről, azonban

az elektromos autóbuszok karbantartásához több, korábban az Ikarus Egyedi Kft. alkalmazásában állt szerelőt vettek fel.

Hozzátették: azokon a viszonylatokon, ahol lehetőség van rá, szóló autóbuszokkal váltják ki az elektromos járműveket, ilyen például a 39-es vagy a 102-es viszonylat. Vannak azonban vonalak, ahol kizárólag a midi méretű pótló jármű jelenthet megoldást.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×