Infostart.hu
eur:
388.52
usd:
330.73
bux:
110717.98
2025. december 22. hétfő Zénó

Kényszerleszállást hajtott végre egy magyar utasszállító, az oxigénmaszkok is kinyíltak

Indulás után nem sokkal kényszerleszállást hajtott végre a törökországi Antalyából Debrecenbe tartó charterjárat, mert berepedt a pilótafülke szélvédője. Pánik tört ki a repülőn, de az utasok megúszták a vészhelyzetet, és némi kálváriával hazajutottak.

A haon.hu által megkérdezett utasok elmondása szerint a repülőgép menetrend szerint felszállt a törökországi fürdőhely repteréről, majd nem sokkal később a gép személyzete közölte az utasokkal, hogy berepedt a repülő szélvédője, ezért visszafordulnak és kényszerleszállást hajtanak végre. Pillanatok alatt pánikhangulat tört ki a charterjáraton, amelyen több mint kétszáz utas tartózkodott, számtalan felnőtt, gyermek és nyugdíjas.

"Még fél órát sem utaztunk, amikor két jelző pittyegést lehetett hallani, a stewardesseknek szóltak a problémáról, akik egyből leültek és bekapcsolták magukat. Akkor még nem tudtunk semmit, majd néhány perc múlva bemondták, hogy technikai probléma lépett fel, sajnos vissza kell fordulni az antalyai reptérre. Érezni lehetett a feszültséget a levegőben, a gyerekek sírása törte meg a kínos csendet, de miután az oxigénmaszkok megjelentek, akkor teljesen kikészültünk” - mondta az egyik utas.

A leszállás sem volt egy átlagos megérkezés, a landolás után hátborzongató volt a látvány, mentők, tűzautók és rendőrök voltak a helyszínen. A neheze csak ezután jött: órákat kellett éjszaka az utasoknak várakozniuk a repülőtér egyik termében, mire megérkezett mentesítő járat: végül reggel hat órakor landoltak Debrecenben.

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×