Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: pixabay

Kísérleti megoldásokat is használtak az idei választási kampányban

A pártok az idei választási kampányban minden korábbinál aktívabban és eredményesebben használták a közösségi médiát - mondta az InfoRádió által megkérdezett szakértő. Lévai Richárd a közösségi marketing specialistája, és azt mondja: a politikusok háttéremberei most már olyan modern, egyelőre kísérleti fázisban lévő eszközöket is bevetettek, mint a chatrobotok és a kiterjesztett valóság.

Kampányidőszakban nemcsak az utcákon jelennek meg plakátok, hanem a közösségi médiát is elöntik a politikai tartalmak, a csapból is a kampány folyik. Kampányszakértők szerint a 21. században ez a helyes stratégia, hiszen az igazi verseny jelenleg a web 2.0 világában zajlik.

A technológiai fejlesztések elterjedése alapjaiban változtatta meg a politikai kampányokat, nincs ez másképp a közösségi médiával és az internettel sem.

A pártok és a politikusok kezdik felismerni a közösségi média erejét, és az interneten keresztül akarják elérni a választókat.

Lévai Richárd, a közösségi marketing specialistája szerint az idei választási kampányban minden Facebookhoz köthető közösségi platformot használtak a pártok, illetve előszeretettel osztottak meg politikai tartalmakat az Instagramon, a Messengeren, és a YouTube-on is.

A szakértő elmondta, hogy a pártok egyre ügyesebben kezelik a közösségi média felületet és általában igazodnak a technikai lehetőségekhez.

"Több olyan elemet láttunk a pártok kampányaiban, amelyek igazodtak ahhoz, hogy a lehető legjobb eszközöket használják. Vannak olyan professzionális felületek, amelyeket még a szakma is csak kísérleti céllal használ, de már ezeken is jelentek meg hirdetések, politikai tartalmak" - tette hozzá Lévai Richárd.

A pártok gyakran osztanak meg videókat, használják a Facebook live alkalmazást is, de ezek már nem is számítanak új eszközöknek - emelte ki szakértő.

"Az látható volt, hogy a videó központi szerepet kapott mindenféle formában, akár úgy, hogy Facebook live-ban közvetítettek sajtóeseményekről, vagy mém jellegű, vicces videókat csináltak különböző helyszíneken, vagy animált infografikákat készítettek" - mondta Lévai.

A szakértő az újdonságot inkább abban látja, hogy

a pártok ügyesen használják a chatrobotokat - automatikus üzenetek küldésére - a Messenger alkalmazásnál, illetve megjelent a kiterjesztett valóság is,

aminek használata már kezd beszivárogni erre a területre. És bár még nem professzionálisan használják, de például egy kampányüzenet vagy egy párt nevének terjesztésében megtalálhatók voltak a kiterjesztett valóság alapjai.

A kampányoknál nagyon fontos a célcsoportok meghatározása és felkutatása, illetve az adatbázis-építés. A szakértő elmondta, hogy a pártok ezt elég jól csinálták, mert különböző társadalmi rétegeket eltérő üzenetekkel szólítottak meg. Viszont a Facebookon az adatbázisban szereplőket - az oldalt lájkolókat, weboldal-látogatókat, és Messenger-követőket - nem ismerik.

"Tehát ha például 50 ezer ember feliratkozott az oldalra, akkor nem tudjuk, hogy az 50 ezer ember kikből áll pontosan.

Nem látjuk az adataikat, csak egy névtelen masszaként tudjuk őket megszólítani hatékonyan,

de ez nem jelent klasszikus adatbázist" - mondta Lévai Richárd.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×