eur:
387.1
usd:
356.21
bux:
68533.23
2024. május 17. péntek Paszkál
Milliárdos kasza lesz az új közúti ellenőrzési rendszer

Milliárdos kasza lesz az új közúti ellenőrzési rendszer

Elsősorban a túlsúllyal közlekedő járművek kiszűrésére szolgálnak a közúti tengelysúlymérő pontok, melyek kiépítése jelenleg is zajlik a közutakon.

Több célt is megfogalmazott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arról, hogy miért épít ki tengelysúlymérőket a főbb útvonalakon. A tárca szerint a rendszerrel javul a közlekedés biztonsága, kevesebb útburkolat megy tönkre és a jogkövető fuvarozóknak versenyegyenlőséget jelent.

A Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer telepítési munkálatai 2016 októberében indultak és jövő év elejétől lesz aktív – áll a fejlesztési tárca InfoRádió részére megküldött tájékoztatásában. A már elkészült 10 helyszínből kilenc hitelesítése még folyamatban van. A rendszer előszűrő üzemmódban Ács közelében indult meg március végén.

Amennyiben túlterhelt egy jármű, akkor vagy megállítják és helyszíni ellenőrzés után vetnek ki bírságot, vagy az objektív felelősség alapján büntetnek.

A mérőpontokat szerte az országban 89 ponton helyezik el, de csak 13 helyszínen kell a mérőállomásokhoz szükséges tartószerkezeteket kiépíteni.

A 89 mérőhelyből ugyanis 74 az útdíj ellenőrzési (UD) rendszer részét képező állomások tartószerkezetére, további kettő pedig meglévő VJT (változtatható jelzésképű tábla) portálra épül. 

A mérőpontok működéséről a fejlesztési minisztérium megküldött tájékoztatása azt írja, hogy a mérőponton történő áthaladáskor az útburkolatba épített szenzorok határozzák meg a jármű tengelyterhelését és össztömegét, a telepített kamerák pedig lefotózzák a járművet.

A fényképek alapján a rendszámfelismerő szoftver szükség esetén riasztást küld a közúti ellenőröknek.

A projekt összköltsége 29,9 milliárd forint - kizárólag magyar forrásból. Ez azonban megtérülő befektetés lehet, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. becslése alapján ugyanis

egyetlen év alatt is e keretösszeg többszörösére rúghat a szabálytalankodók által okozott kár

– emeli ki a szaktárca közleménye.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: az erőszak a mindennapok részévé vált

Orbán Viktor: az erőszak a mindennapok részévé vált

A pártelnök-miniszterelnök terjedelmes interjút adott péntek reggel a Kossuth rádióban. Elmondta, az élet és halál között lévő Robert Ficóért "imádkozunk". Szerinte rosszkor esett ki a munkából Szlovákia miniszterelnöke, az EP-választás és az amerikai elnökválasztás dönthet ugyanis "háború vagy béke ügyében".

Politológus a Fico-merényletről: elkezdhetünk hozzászokni az ilyesmihez

A szlovákiai társadalom hosszú ideje nagyon feszült, és a politikusok a merénylet után is inkább hergelnek, mintsem nyugtatnak – mondta az InfoRádióban a szlovákiai Fórum Intézet elnöke. Öllös László politológus, filozófus szerint a kampány hátralévő része a Robert Fico elleni támadásról szól majd.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.17. péntek, 18:00
Sándor Ildikó
néprajzkutató, a Hagyományok Háza Közművelődési és tudományos szakcsoport vezetője
Győztek a civilek Győrben, nem épülhet akkumulátorgyár a kertvárosban

Győztek a civilek Győrben, nem épülhet akkumulátorgyár a kertvárosban

Több helyi civil szervezet két éve tartó tiltakozása után Dézsi Csaba András, Győr polgármestere bejelentette, hogy a Győrszentiván melletti ipari park (GIPZ) besorolása megváltozik. Ez azt jelenti, hogy a lakók szerint veszélyes, hangos ipari park helyett egy normál besorolású gazdasági terület épülhet csak mellettük a szomszédban. Pintér Bence, a Tiszta Szívvel a Városért Egyesület polgármesterjelöltje szerint ez óriási siker a szentiváni civileknek, akik két éve tiltakoznak a GIPZ besorolás ellen.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×