Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Milliárdos kasza lesz az új közúti ellenőrzési rendszer

Milliárdos kasza lesz az új közúti ellenőrzési rendszer

Elsősorban a túlsúllyal közlekedő járművek kiszűrésére szolgálnak a közúti tengelysúlymérő pontok, melyek kiépítése jelenleg is zajlik a közutakon.

Több célt is megfogalmazott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arról, hogy miért épít ki tengelysúlymérőket a főbb útvonalakon. A tárca szerint a rendszerrel javul a közlekedés biztonsága, kevesebb útburkolat megy tönkre és a jogkövető fuvarozóknak versenyegyenlőséget jelent.

A Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer telepítési munkálatai 2016 októberében indultak és jövő év elejétől lesz aktív – áll a fejlesztési tárca InfoRádió részére megküldött tájékoztatásában. A már elkészült 10 helyszínből kilenc hitelesítése még folyamatban van. A rendszer előszűrő üzemmódban Ács közelében indult meg március végén.

Amennyiben túlterhelt egy jármű, akkor vagy megállítják és helyszíni ellenőrzés után vetnek ki bírságot, vagy az objektív felelősség alapján büntetnek.

A mérőpontokat szerte az országban 89 ponton helyezik el, de csak 13 helyszínen kell a mérőállomásokhoz szükséges tartószerkezeteket kiépíteni.

A 89 mérőhelyből ugyanis 74 az útdíj ellenőrzési (UD) rendszer részét képező állomások tartószerkezetére, további kettő pedig meglévő VJT (változtatható jelzésképű tábla) portálra épül. 

A mérőpontok működéséről a fejlesztési minisztérium megküldött tájékoztatása azt írja, hogy a mérőponton történő áthaladáskor az útburkolatba épített szenzorok határozzák meg a jármű tengelyterhelését és össztömegét, a telepített kamerák pedig lefotózzák a járművet.

A fényképek alapján a rendszámfelismerő szoftver szükség esetén riasztást küld a közúti ellenőröknek.

A projekt összköltsége 29,9 milliárd forint - kizárólag magyar forrásból. Ez azonban megtérülő befektetés lehet, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. becslése alapján ugyanis

egyetlen év alatt is e keretösszeg többszörösére rúghat a szabálytalankodók által okozott kár

– emeli ki a szaktárca közleménye.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 14:02
×
×
×
×