A közösségi közlekedési megállóhelyeken – ahol arra szükség és lehetőség van – az utasokat a közúti és a vasúti közlekedés forgalmától korlát, illetve bizonyos esetekben az útpálya szintjéből kiemelt járdasziget, peron védi – tájékoztatta a Magyar Időket a Budapesti Közlekedési Központ.
A BKK megjegyezte: nem telepíthető azonban korlát oda, ahol az a megállóba be- vagy onnan kihaladó jármű forgalmát, illetve az utascserét lehetetlenítené el, hiszen ezzel a megállóhely működésképtelenné válna.
A járdára felállást megakadályozó oszlopok, úgynevezett pollerek a hétfői Dózsa György úti balesetnél jelentkező, hasonló nagyságú fizikai erőkkel szemben hatástalanok.
Az úttest melletti járdán lévő megállók esetében
a megálló hosszában nincs olyan műszaki megoldás, amely többtonnás járművek becsapódása ellen védene
– tették hozzá.
A BKK emlékeztetett: a mostani Dózsa György úti vagy a Soroksári úti megállóban néhány éve történt tragédia, az ehhez hasonló balesetek csak a közlekedési szabályok, a sebességhatárokra vonatkozó rendelkezések, előzési feltételek betartásával kerülhetők el.
A XIII. kerületi buszmegállóban hétfőn történt balesetben a helyszínen egy 23 éves fiatalember, a kórházban pedig egy 37 éves férfi hunyt el. Öten sérültek meg, egy személy súlyosan.