Hozzátette: eddig 410 ezer háztartásba jutott el a Telekom, így 2,5 millió háztartásban van szélessávú vezetékes szolgáltatás, ami másodpercenként legalább 30 megabit legfeljebb 100 megabit letöltési sebességet jelent az ügyfelek számára. A vezetékes hálózatfejlesztésben a hangsúly Budapest és környékén van, júniusban a XII. kerületben kezdődött korszerűsítés, ahol 2017 nyaráig 17 ezer háztartást köt be, vagy fejleszt a távközlési szolgáltató. Zuglóban 22 ezer háztartásba, Óbudán 10 ezer háztartásba vezet be szélessávú hálózatot bevezetni, vagy kapacitást növelni. Mobilhálózaton tovább terjeszti a vállalat a 4G+-os hálózatát, amely Kelet-Magyarországon 8 megyeszékhelyen és öt városban érhető el 190 bázisállomáson másodpercenkénti 300 megabites mobilletöltési internetes lehetőség. A Telekom folytatja a 4G-s hálózat fejlesztését, a kültéri lefedettség jelenleg 98 százalék, mintegy 2800 településen elérhető a szolgáltatás. Megjegyezte: a fesztiválok és sport események időszakában "adatrobbanást" tapasztalt a Telekom. Júniusban a lakossági roaming forgalom meghatszorozódott az elmúlt év azonos időszakhoz képest, a hangforgalom pedig háromszorosára nőtt. Az üzleti ügyfeleknél is 80 százalékkal nőtt az adatforgalom tavaly júniushoz viszonyítva. A vezérigazgató-helyettes idei második negyedév eredményeit ismertetve elmondta: Magyarországon 7,2 százalékkal csökkentek a bevételek, egyrészt a rendszerintegrációs piac szezonális helyzete miatt, másrészt azért, mert az energia üzletággal kapcsolatos döntések eredményeként már csak minimális bevétel jelenik meg lakossági villamosenergia-szolgáltatásból. Ugyanakkor a vezetékes- és a mobilszolgáltatások bevétele nőtt a második negyedévben - tette hozzá. Emellett pedig 1,6 százalékos EBITDA (kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti) növekedés volt a magyar szegmensben, aminek egyik mozgatója volt például a személyi jellegű költségek javulása - mondta. Szabó János szerint összességében a magyar távközlési piac jól teljesít, minden szereplő egyre kedvezőbb helyzetben van. A leányvállalatokkal kapcsolatban kifejtette, hogy a macedón piacon tovább emelkedtek a bevételek, a Telekomon kívül még egy integrált szolgáltató van a piacon, az elmúlt időszakban közöttük jellemző erőltetett árversenyt felváltotta a megfelelő piaci pozicionálás az ügyfelek felé. Montenegróban azonban tovább folytatódott a bevételcsökkenés, amit a vezetékes piaci szabályozással és a piaci verseny erősödésével indokolt a vezérigazgató-helyettes.
Jön a havazás, elkészültek az első térképek