Balogh Gábor kiemelte, a közigazgatásnak is igazodnia kell a versenyszférás trendekhez; három csatornán szükséges kiszolgálni az ügyfeleket: személyesen, telefonon és elektronikus felületen is.
„A telefonos ügyintézéshez szükséges azonosítót az okmányirodákban vagy a kormányablakokban lehet kérni, ez egy viszonylag rövid és egyszerű regisztrációs eljárás, nagyon hasonló az ügyfélkapuhoz. Első alkalommal személyes megjelenést igényel, be kell menni az ügyfélszolgálatra” - mondta a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának osztályvezetője.
Elektronikus ügyintézéssel a KEKKH webes ügysegédes online felületén már 33 ügytípust lehet intézni – jelezte Balogh Gábor. Hozzátette, rendelkezési nyilvántartásban 91 ügytípusban meghatalmazást lehet tenni, tehát nem az adott személynek kell megjelennie, hanem az általa meghatalmazottnak, ez egy közvetett ügyintézést jelent.
„Ilyenek például a közlekedésigazgatási ügyek; vezetői engedély átvétele, üzembentartói jogváltozás intézése, rendszámigénylés, útlevél, személyi igazolvány átvétele. Június 1-től hét egyéni vállalkozói ügytípusban is lehet meghatalmazásokat adni” - mondta a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának osztályvezetője.
Balogh Gábor hozzátette, erkölcsi bizonyítvány 2013 óta kérhető elektronikusan, ez az egyik legnépszerűbb ügytípus. 2016-ban az első félévben több mint hatvanezren kérték a webes felületen keresztül az ügyfelek.
„A telefonos azonosító teljesen új, 2015 novemberében indult szolgáltatása a közigazgatásnak. Ez nem mérhető össze az ügyfélkapu rendszerével, hiszen azt több mint tíz éve fejlesztették, van 2,3 millió felhasználója, a telefonos azonosításnak pedig párezres felhasználói köre van” - jelezte az osztályvezető.
Balogh Gábor hangsúlyozta, azokat az ügyeket fejlesztik telefonossá, amelyekre elektronikusan nagy az igény.
„2016 őszétől lesz arra lehetőség, hogy erkölcsi bizonyítványt is kérjünk telefonon. A következő nagy telefonos fejlesztés pedig 2017 első negyedévében várható, az egyéni vállalkozói ügyeket lehet majd telefonos operátorral intézni” - mondta Balogh Gábor.