Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Magyarokhoz úsznak az elázott külföldi autók - hetilapszemle

A kormányfő megyeszékhelyeknek ígért több tíz vagy százmilliárd forint tizede érkezett meg eddig a városoknak - legalábbis erre jutott a Heti Válasz. A Figyelő pedig az olcsó elektromos autók veszélyeire hívja fel a figyelmet, amelyeket a meghibásodásaik miatt az Egyesült Államokban már leselejteztek, Magyarországon viszont eladják.

A Heti Válasz szerint a megígért pénzek tizede sem érkezett még meg, mégis működhet a választási csodafegyver, amivel a Fidesz megtarthatja a megyeszékhelyek többségét. A hetilap kiszámolta Orbán Viktor országjárása első évének mérlegét. Miskolc a megígért 180 milliárd forintból mindössze 8 milliárdot kapott; Pécs 108 milliárdot vár, de eddig csak 8-at kapott; Nagykanizsának majdnem 80 milliárd forintot ígért a kormányfő, ebből 500 millió forint érkezett a város számlájára. Szolnok még ennél is rosszabbul járt – legalábbis eddig. Orbán Viktor 120 és 160 milliárd forintot ígért a településnek a Modern Városok Program keretében, de csak 275 milliót folyósítottak.

A Figyelőből megtudhatják: gyanútlan magyar vevőknél köt ki a francia, német, sőt amerikai áradásokban elázott kocsik egy része. Az olcsó vétel felett érzett öröm csak rövid ideig, az első meghibásodásig tart, ráadásul gyakran a kártérítés is esélytelen. Az Egyesült Államokban az elmúlt hónapok ítéletidejének áldozatul esett kocsik közül egyre több víz alá került villanyhajtású Nissan Leafet hoznak a magyar piacra is. Az elektromosság és a víz ősellenség, főleg egy számítógépekkel és akkumulátorokkal telezsúfolt e-autóban. A katasztrófa után a biztosítók nyakán maradt, üzemképtelen kocsikból hozzáértők össze tudnak hozni egy-egy működőképest, amelyet itthon nagy haszonnal eladnak a gyanútlan vevőnek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×