„Jellemzően öt kilométer az a csúcs, amit a legtöbben kerékpároznak, ezért ha ötszáz vagy ezer méter kerülőre kényszerítenek egy biciklist, akkor ezzel egyértelműen a kerékpározást szorítják vissza” - emelte ki a Magyar Kerékpáros Klub elnöke.
Kürti Gábor elmondta: „a klubunk beadott egy javaslatcsomagot a főváros számára, mert Tarlós István nem fogadott minket. Szelenczey Balázs alpolgármesterhez irányított, abban maradtunk, hogy elkészítünk egy anyagot, ami segíthet a városnak, hogy milyen irányban érdemes még a kerékpározással foglalkoznia. Nem kaptunk választ, de a beadás után egy héttel megszületett ez az utasítás.”
„Nincsenek kerékpárosok és autósok, ha vannak, én például mindkettő vagyok. Nem a kerékpárosok vannak a célkeresztben, hanem általában más irány kezd kialakulni. Ahol ezeket a pontokat először megemlítette a főpolgármester, a futóversenyeket is kritizálta. Nem nagyon értem. Nagy probléma nincsen, biciklizni mindig lehet majd a városban. Sokan el is kezdték, nagyon jó dolgok is születtek, talán nem is csak kerékpáros szempontból, hanem sokkal inkább a közösségi közlekedés, a közlekedésszervezés és az autós közlekedés szempontjából is” - fogalmazott a Magyar Kerékpáros Klub elnöke.
Arról, hogy a külön kerékpársáv felfestése nem lesz kötelező és a buszsávokban sem lehet majd kerékpározni Kürti Gábor kijelentette: „volt egy klassz buszsáv-program Budapesten, sok helyen van ilyen, például Londonban is. Sokan azt mondják, ez lassítja a közlekedést, ez tényszerűen cáfolható.”
„A kerékpáros jelzés nagy biztonságérzetet ad a kerékpárosoknak, illetve mindenki számít rájuk, azzal van gondja a főpolgármesternek, hogy olyan helyen, például a Margit hídon, is van kerékpáros piktogram, ahol van kerékpárút. Ez azért hasznos, mert általában a kerékpárutak egy oldalon épültek, a járdán szubjektív biztonságérzetet ugyan adnak, de a gyalogosokkal közös felület nagy gondot okoz” - emelte ki a Magyar Kerékpáros Klub elnöke.
Kürti Gábor úgy fogalmazott: „érzek egy olyan szándékot, hogy meg kell regulázni a kerékpáros közlekedést, talán túl sok kerékpáros lenne. Nagyon terjed a kerékpározás, tizenegyszeresére nőtt a kerékpárosok száma tíz év alatt, nem tudom, hogy ezt meg lehet-e akadályozni. Az idő a kerékpározásnak dolgozik, a kerékpározás és a gyaloglás fog elsőbbséget élvezni, nem tudom, hogy ebben a ciklusban, de drukkolok, hogy visszakozzanak ebből a javaslatból.”