eur:
411.36
usd:
392.46
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér

Változik a MÁV-menetrend hétfőtől

A menetrendet A MÁV-START folyamatosan elemzi az utasok észrevételei, a vonatok foglaltsági adatai és menetrendszerűsége alapján. Így hétfőtől több vasútvonalon lépnek életbe változások – közölte a társaság.

A Tatabánya–Oroszlány vonalon új menetrendi struktúrát alakítottak ki, külön hétköznapi és hétvégi, munkaszüneti menetrenddel. Hétköznapokon a vonatok többsége a kevésbé zsúfolt S10-es jelzésű tatabányai betétjárathoz, míg munkaszüneti napokon mindegyik vonat az S10-es Győr–Budapest-Déli pályaudvar viszonylatú személyvonatokhoz csatlakozik – olvasható a MÁV közleményében.

A Budapest–Székesfehérvár vonalon két új vonattal bővülnek az esti elővárosi eljutási lehetőségek: az egyik vonat a Tárnok–Budapest-Déli viszonylaton Tárnokról 21:50-kor indul, és Érd-felsőn keresztül közlekedik. A másik, Z30-as jelzésű vonat a Martonvásár–Budapest-Déli viszonylaton közlekedik, és Martonvásárról 20:48-kor indul.

A Budapest–Pusztaszabolcs vonalon az esti eljutás megkönnyítése érdekében új vonat közlekedik munkanapokon. Százhalombattáról indul 18:53-kor, és 19:34-kor érkezik a Déli pályaudvarra.

A Budapest–Vác–Szob vonalon a reggel eddig 6:49-kor, Vácról induló S70-es vonat április 4-től 3 perccel korábban indul. A változás hatására kiszámíthatóbbá válik a reggeli menetrend.

A Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon két, korábban külön-külön közlekedő, S50-es és Z50-es viszonylatszámú vonat összevonása után új, átszállás nélküli esti eljutási lehetőséggel élhetnek az utasok a Nyugati pályaudvar és Szolnok között. A módosított Z50-es vonat Budapest-Nyugati pályaudvarról indul 21:03-kor, és 22:45-kor érkezik Szolnokra.

A Budapest–Újszász–Szolnok vonalon a Keleti pályaudvarról 14:45-kor induló vonat hétfőtől csütörtökig a nagy utasforgalomra tekintettel – a Budapestről Szolnokra való eljutás elősegítésére – Szolnokig közlekedik. A későesti hazatérést segítendő új S60-as vonat is jár, amely a Keleti pályaudvarról 0:55-kor indul, és Nagykátára 1:58-kor érkezik meg.

A Budapest–Győr–Hegyeshalom–Rajka vonalon két vonat korábban közlekedik, hogy a munkahelyükre utazók elérjék a győri helyi buszjáratokat. Tatabánya–Győr viszonylatban az S10-es személyvonat 15 perccel korábban, 04:05-kor indul Tatabányáról, és Győrbe 5:02-kor érkezik. Hegyeshalom és Győr között egy személyvonat 5 perccel korábban, 04:31-kor indul.

A Győr–Celldömölk vonalon a Budapest felől és a Szombathely felé utazók kényelmesebb csatlakozásra számíthatnak. Győrből ugyanis 27 perccel később, 12:37-kor indul a celldömölki vonat. A Pápa–Csorna vonalon egy vonat 10 perccel később közlekedik, azaz Csornáról 16:35-kor indul, hogy a településen jobb legyen a csatlakozás Sopron felől Pápa irányába.

A Budapest–Székesfehérvár–Szombathely vonalon, Karakószörcsök község jobb kiszolgálása érdekében a Szombathelyről 06:05-kor és a Budapest-Déli pályaudvarról este fél hétkor induló gyorsvonatok is megállnak az állomáson.

A Gyékényes–Pécs vonalon új vonat közlekedik munkanapokon, Szigetvár és Szentlőrinc között. Szigetvárról 18:55-kor indul, és Szentlőrincre 19:13-kor érkezik.

A Budapest–Hatvan–Miskolc–Szerencs–Sátoraljaújhely/Nyíregyháza vonalon a távolsági utasok igényei alapján változik egyes vonatok közlekedési rendje. A Sátoraljaújhelyről 13:48-kor induló, a Keletibe 18 órakor érkező 523-as számú gyorsvonat, továbbá a Keletiből 14 órakor induló, Sátoraljaújhelyre 18:02-kor érkező 526-os számú gyorsvonat már nemcsak pénteken, hanem vasárnap is közlekedik. A Miskolc-Tiszai pályaudvarról 16:35-kor induló, Sátoraljaújhelyre 18:12-kor érkező 5236-os számú vonat, valamint a Sátoraljaújhelyről 13:48-kor induló és Miskolc-Tiszaira 15:22-kor érkező 5235-os vonat április 4-től kezdve naponta közlekedik, péntek és vasárnap kivételével.

A MÁV-START szakemberei által Szolnokon kifejlesztett újgenerációs, IC+ vasúti kocsik két prototípusa április 4-étől, Budapest és Hamburg között az EC172 és EC173-as számú HUNGÁRIA EuroCity vonatpárban közlekedik. A modern IC+ kocsik kényelmével márciusban a WIENER WALZER EuroNight vonatokkal utazók ismerkedhettek. A MÁV-START, valamint az osztrák és a svájci vasúttársaságok szerint is kedvezők a prototípusok külföldi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok.

Március 26-tól a Zürich–Budapest-Keleti között közlekedő RJ 165-ös, illetve a Budapest-Keleti–Salzburg–München között közlekedő RJ 62-es számú vonatokon kerékpárok szállítása is lehetséges nemzetközi forgalomban. A román vasúttársaság hálózatán már korábban részlegesen módosult a Dacia vonatpár útvonala, utóbbiak Segesvár érintése nélkül, Piski–Nagyszeben útirányon át közlekednek. A változás mostantól a teljes menetrendi időszakra érvényes.

A módosításokról részletesebben tájékozódhat aMÁV-csoport honlapján.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a kőolaj-előállításban érdekeltek, a távközlési szektor cégei, a feldolgozóipari gyártók (bioetanol, keményítő, napraforgóolaj), valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×