eur:
389.68
usd:
363.3
bux:
68208.62
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Tarlós István az elhibázott 4-es, és a tervezett 5-ös metróról

Elhibázott beruházásnak tartja a 4-es metró építését a főpolgármester. Tarlós István a Magyar Hírlapnak nyilatkozott.

Alapvetően elhibázott beruházásnak tartom a 4-es metró építését - mondta az interjúban  Budapest főpolgármestere. Szerinte az erre szánt pénzből elképesztő mértékű épületfelújításokat lehetett volna elvégezni, de megvalósítható lett volna a BKV csaknem teljes járműállományának a cseréje is.

 A főpolgármester emlékeztetett: egyelőre nem került egyenesbe a 4-es metró ügye, mert - mint fogalmazott - a Siemensszel kötött rossz szerződés miatt még komoly viták és egyeztetések várhatók. "Lesznek veszteségek, hiszen hat-hét évvel ezelőtt a város a szerelvények késedelmes kiszállításából adódó kár- és kötbérigényeket magára vállalta. Így ezt a csorbát nem tudjuk kiköszörülni, hiszen a Siemens követeléseit nem lehet csak úgy, egy az egyben visszautasítani.
A következő hetekben egyeztetünk a cég vezérkarával. Pénzügyi problémák is vannak, hiszen a kivitelezők késedelmitöbblet-követelései - amelyek általunk részben vitatottak - meghaladják a százhúszmilliárd forintot" - hangsúlyozta Tarlós István.

A főpolgármester hozzátette: "az új metrótörvény miatt az állam és a főváros között új szerződést kell kötni, ami viszont jó úton halad. Az utolsó simításokat Petykó Zoltánnal, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökével elvégeztük. Nagy valószínűséggel a kormánytól is megkapjuk a segítséget, ami a folytatáshoz szükséges."

Tarlós István szólt arról is, ma még nem lehet pontos számot mondani, hogy a metró elindulása mennyivel emelheti meg a jegy- és bérletárakat. A fópolgármester szerint a beruházás befejezése, a metró elindulása önmagában nem növeli a jegyárakat, de tény, hogy a BKV működési költségei évente hat-hét milliárd forinttal növekednek a beruházás következtében.

A dugódíjról a város vezetője azt mondta, hogy ebben a kérdésben nem született még döntés, bár nem hinné, hogy akadályokba ütközne a 2016-ig történő halasztás. A dugódíjat ugyanakkor nem tudja Budapest elkerülni, mert a Demszky-féle városvezetés az uniós támogatás feltételeként vállalta a bevezetését.

Tarlós István az interjúban beszélt arról is, hogy négy új fejlesztés részletes kidolgozása folyik jelenleg a közelgő uniós támogatási ciklusra. A négy projekt a kisföldalatti teljes felújítása, a villamos- és autóbuszhálózat fejlesztése, a 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel, és a HÉV-pálya teljes felújítása, valamint az 5-ös metró beruházásának első üteme. Mint mondta, az összes beruházás kormánytámogatást élvez, és akár mind a négy létrejöhet, de ezek a 2014 és 2020 közötti időszakra vonatkoznak.

Az 5-ös metróról a főpolgármester annyit mondott, hogy ebben aaz esetben "nem klasszikus metróépítésről van szó, hanem a szentendrei, a csepeli és a ráckevei HÉV-et fogjuk bevezetni a belváros felé."

Címlapról ajánljuk

Rendkívüli belpolitikai vihar lett egy atomerőműves cikkből Németországban

A havonta megjelenő, elemzésekre, illetve háttérjelentésekre összpontosító népszerű Cicero című magazin azt állította, hogy az atomerőművek egy évvel ezelőtti végleges leállításáról született döntés meghozatala előtt kulcsfontosságú szakértői információkat hallgattak el az atomenergia alkalmazásának legfőbb ellenzője, a zöldpárti gazdasági miniszter előtt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×