A tavasszal elfogadott személyszállítási törvény több évtizedes hiányosságot pótol, egyértelmű finanszírozási kereteket teremt, ami által tervezhetőbbé válik a vasút tevékenysége - mondta a miniszter.
Németh Lászlóné kifejtette: a fejlesztési minisztérium célja, hogy a MÁV egységes szervezetté váljon, a cégcsoport szerkezete pedig korszerű és hatékony legyen. Uniós előírás, hogy a pályavasúti tevékenység teljes mértékben elkülönüljön, ezen a területen sok megoldandó feladat áll a társaság új vezetői előtt - közölte.
A tárca vezetője kitért arra: a változás és az új törvényben foglaltak végrehajtása érdekében májusban személyi változások történtek a közösségi közlekedés kormányzati és vállalati irányításában. Az átalakítást Fónagy János államtitkár felügyeli
kormánybiztosként, a MÁV irányítását Dávid Ilona, a GYSEV korábbi vezetője vette át.
A miniszter beszélt arról is, hogy a vasút előnyének biztosításával összehangolják a közösségi közlekedési menetrendeket. A tervek szerint a jövőben a két nagy vasúttársaság, a MÁV és GYSEV az eddigieknél sokkal jobban együttműködik majd.
Tavaly hosszú évek óta először nőtt az utasszám - mondta Németh Lászlóné, hozzátéve, hogy a kedvező tendencia fenntartása érdekében folytatni kell a vasúti infrastruktúra fejlesztését, illetve új társadalmi csoportokat is meg kell célozni, hogy a vasutat válasszák.
Beszámolt arról, hogy a szaktárca központi költségvetési forrásból tavaly útjára indította a leromlott állapotú vasúti hidak és műtárgyak felújítási programját. Folytatódik a vasútállomások felújítása is.
Közlekedésbiztonsági beruházásokra az Új Széchenyi Terv forrásaiból 14,5 milliárd forintot különítettek el. A balesetek megelőzését és elkerülését szolgáló munka, köztük a vasúti átjárók biztonságosabbá tétele befejeződhet legkésőbb 2015-ben. Összesen 750 InterCity és elővárosi viszonylatban közlekedő vasúti kocsin kezdték meg az internetes elérhetőséget biztosító wifi hálózat kiépítését - közölte a miniszter.
Bejelentést tett Robert Fico állapotáról a miniszterelnök-helyettes