Az MTI birtokába került dokumentumban az szerepel, hogy a francia gyártó azt is kéri, a szerelvények fékrendszerével, illetve a vezetőfülke belső magasságával kapcsolatban adja meg a mentességet a hatályos Országos Vasúti Szabályzat és a Metró Jármű Szabályzat alól is. A gyártó ennek érdekében a levélhez csatolta a részletes indoklást is.
Az Alstom azt is kérte az NKH-tól, hogy a korábban megadott eltéréseket tartsa fenn. Ezek az üzemi és vészfékezéssel, az utastér belső magasságával, a vezetőfülke szellőzésével és fűtésével kapcsolatosak.
Az Alstomnak a korábban módosított szerződés szerint 300 napja van arra, hogy megszerezze a végleges típusengedélyt a 2-es metró szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
A módosított megállapodást július 20-án írta alá Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója, azt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is jóváhagyta. A főpolgármester július végén azt mondta: a szerződésmódosítással közelebb kerültek az Alstom kocsik Budapesthez.
Patrick Kron, a francia cég elnök-vezérigazgatója a kontraktus módosításakor úgy vélte: teljesíteni tudják a feltételeket.
Időközben a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség már jóváhagyta az Alstom-szerződés módosítását, és elküldte az uniós társfinanszírozású beruházásokat koordináló szervezetnek, amely szintén ellenejegyezte azt.
A héten pedig az Alstomnak elküldött hivatalos értesítéssel újra hatályba lépett a BKV és a francia gyártó közötti szerződés, amelyet a 2-es és 4-es metróvonalra szánt szerelvények gyártására és leszállítására kötöttek 2006-ban.
Hanganyag: Szabó Gergõ