A lap szerint a közlekedési cég régi hiteleinek megújítására nincs mód, új kölcsönt pedig csak állami garanciavállalás mellett kaphatna. A bankok óvatosak, hiszen 2012 márciusában lejár a cég közszolgáltatói szerződése.
A BKV pénzügyi helyzete nem stabilizálható, amíg a megrendelő nem biztosítja teljes körűen a valós költségek fedezetét. A jelenlegi, az uniós csatlakozás idején megkötött szerződésben ezt nem sikerült kikényszerítenie a cégnek. Évi negyvenmilliárd forint többletforrásról lenne szó, a főváros pedig ennyit képtelen kigazdálkodni.
A Magyar Nemzet arról ír, hogy újabb gyanúsítottjai vannak a fővárosi önkormányzat cégeinél folytatott nyomozásoknak. A Budapesti Rendőr-főkapitányság közlése szerint két személy gyanúsítottak meg a Főkert Zrt.-nél tavaly júniusban hűtlen kezelés gyanújával indított eljárásban.
A vizsgálat szeptember 15-én lejáró határidejét a hatóság várhatóan meghosszabbítja, akárcsak több más, hasonló ügyben is - írja a Magyar Nemzet.
Az Index írása szerint elrontották a Margit híd budai oldalán található kerékpáros alagút forgalomtechnikai jelzéseit. Az alagút csak kerékpáros közlekedésre szolgál majd, míg a jelenlegi jelzések szerint azt gyalogosok is használhatnák.
A Napi Gazdaság cikkéből kiderül: már csak egy banknál működik az életjáradék-program. A lap szerint a többi pénzintézet két-három évre felfüggesztette az ilyen típusú szerződéskötéseket. A bankok a hazai ingatlanpiaci leértékelődésre és a kedvezőtlen finanszírozási környezetre hivatkozva jegelik programjaikat.
A Portfolio.hu arról ír, hogy egyre több elemző szerint érzékelhetően visszavetheti a magyar gazdaság erejét az elmúlt hetek frankdrágulása. A gazdaság növekedése így jócskán elmaradhat a kormány növekedési prognózisától. Az elkövetkező hetekben fokozódik a figyelem Magyarország iránt, mert a tervek szerint a kormány augusztus 31-ig hagyja jóvá a jövő évi költségvetési törvényjavaslatot, amely szeptember 30-án kerül a Parlament elé.
Hanganyag: Domanits András