A Sziget főszervezője szerint a magyar fiatalok életének már részévé vált a fesztiválozás, ezért ha további növekedést szeretnének elérni, akkor az a külföldi látogatók megnyerésével lehetséges. Gerendai Károly az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta, a Sziget fesztivál konkurenciái már nem is a magyar, hanem a nyugat-európai fesztiválok, amik sok esetben szerencsésebb helyzetben vannak. Az Európai Unióban ugyanis a kulturális rendezvények áfája átlagosan 10 százalék, ezzel szemben Magyarországon 25 százalék.
Itthon egyébként nem érintette a válság a fesztiválokat, Gerendai Károly szerint azért, mert a célközönség vagy még nem rendelkezik önálló jövedelemmel, vagy még kevésbé törődik a spórolással.
Minden évben nagyon sok magyar előadó próbál bekerülni a Sziget fesztivál valamelyik helyszínére előadóként, de sokakat kénytelenek visszautasítani - mondta a főszervező. Hozzátette: korábban a feltörekvő tehetségeknek egy külön színpadot tartottak fent, de a közönség legtöbbször az ismertebb zenészek koncertjeit választotta.
Gerendai Károly kiemelte: úgy döntöttek, hogy a fesztivál előtt Magyarországon és külföldön is tehetségkutató versenyeket tartanak, amelyek nyerteseinek már esélye lehet arra, hogy a Sziget közönsége előtt is bizonyíthassanak.
Hanganyag: Hlavay Richárd