eur:
390.16
usd:
364.17
bux:
0
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Buszbaleset: egyelőre nem lesz biztonságosabb az M70-es

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egyelőre nem tervezi, hogy kétszer két sávosra bővíti az M70-es autóutat, ami az M7-es autópályát köti össze a szlovén határral - tudta meg az InfoRádió. Ezen a szakaszon kedden hatan meghaltak és 26 megsérültek, amikor egy autóbusz összeütközött a vele szemben szabályosan közlekedő kamionnal.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a hazai úthálózat részeként működő mintegy ötezer kilométernyi 2x1 sávos autóút és külterületi főút azonnali átalakítása 2x2 sávos osztott pályás úttá megoldhatatlan. Az InfoRádió értesülése szerint ilyen fejlesztést jelenleg a tárca az M15-ös autóút balesetveszélyes szakaszain tervezi. Arra a szakaszra is, ahol hétfő hajnalban egy szlovák kamiont vezető sofőr összeütközött egy cseh busszal. Ebben a balesetben ketten meghaltak, 22-en súlyosan, 29-en könnyebben sérültek meg.

A minisztérium szerint ez az út is nagy forgalmú, és a statisztikai adatok szerint kétszer annyi baleset történik itt, mint az M70-es autóúton. Az M15-ös út egyébként sokáig csak főútként üzemelt, ugyanis irányonként egy forgalmi sávval és egyoldali leállósávval épült ki, 2007-ben minősítették át hivatalosan autóúttá.

Az M70 -es szakaszán, ahol kedden egy autóbusz ütközött össze egy kamionnal, hatan meghaltak és 26 megsérültek, ott az Állami Autópálya Kezelő a közelmúltban szigorította a megengedett sebességet. A pálya teljes hosszán megtiltották az előzést a kamionoknak, záróvonal felfestésével pedig több kilométer hosszan minden járműnek tiltott lett az előzés.

A tárca szerint folyamatban van a 2x1 sávos autóutak rendszerének felülvizsgálata. A tárca a balesetek csökkentése érdekében az azonnali intézkedésként megfelelő tájékoztató táblák és speciális burkolati jelek elhelyezését tervezi.

Ennek megfelelően már a hétvégén dupla záróvonalat és a vonalak közé vastag vörös csíkot festenek fel az M70-es autóút egy szakaszán, ami sebességcsökkentésre kényszeríti a járműveket. Ez az új burkolatjel nem a keddi buszbaleset helyszínén lesz, hanem az autóút egy másik, szintén balesetveszélyesnek bizonyult szakaszán.

Az Állami Autópálya kezelő szerint ez az utolsó forgalomtechnikai eszköz, amivel az autósok sebességét csökkenteni próbálják, az elmúlt években új táblákkal, felfestésekkel már minden más lehetőséget kihasználtak. Arra az autóút nem alkalmas, hogy sávelválasztó korlátot vagy betontömböket helyezzenek el.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×