eur:
400.67
usd:
367.12
bux:
74408.32
2024. október 14. hétfő Helén

BKV-szakszervezet: jogos a metrókocsik kivonása

A BKV metrós szakszervezetének vezetője szerint jogos döntés, hogy kivonják a 40 évnél idősebb metrókocsikat a forgalomból, mert azok jelentős biztonsági kockázatot jelentenek.

Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke az MTI megkeresésére közölte: a szerelvények között csak Ev, EvA és Ev3-as típusú szerelvények vannak (E a típusmegnevezés, a v Magyarország rövidítése), amelyeket 30 évre terveztek, és Oroszországban a 30 évnél idősebbeket már ki is vonták a forgalomból.

Elmondása szerint kérdéses, hogy tudják-e tartani a 15 másodperccel megnövekedett követési távolságot. A 2-es vonalra hétköznap száz, a 3-as vonalra pedig 244 kocsi kell. Összesen 368 kocsija van a BKV-nak ebből a típusból, de közülük több szerelőműhelyben van. Tartalékban alig lesz kocsi, így ha valamilyen nem várt műszaki meghibásodás történik, akkor nem 15 másodperccel, hanem akár percekkel is megnőhet a szerelvények követési ideje - mondta.

A leggyakoribbak az ajtóhibák a szerelvényeken, de ezeket sokszor félórás szervizeléssel tudják csak megoldani. Többször fordult elő zárlat és a pneumatikus rendszer hibái is gyakoriak - hívta fel a figyelmet.

Gulyás Attila elmondása szerint egyre nehezebb feladat a 40 évnél idősebb Ev-k üzemeltetése, mert olyan komoly problémák vannak a kocsikkal, amelyeket nem lehet egyszerűen megoldani. A vázszerkezet egy korrózióvédelmet leszámítva nem kapott semmilyen felújítást az elmúlt 40 évben. Nem lehet kizárni az anyagfáradást, és senki nem tudja, hogy mikor fárad el annyira, hogy eltörik a vázszerkezet. A szerelvényeknek olyan nagyfelújítást kellene kapniuk, amely nagyon sok időbe és több milliárd forintba kerülne - tette hozzá.

A BKV állományában egy 2011 februári jelentés szerint három típusú metrókocsi szolgál. A legfiatalabbak a 81714/81717-es típusú szerelvények, de ezek is átlagosan 25,8 évesek. A társaság összesen 194 darab ilyen típusú kocsival rendelkezik.

Ev, EvA és Ev3 típusú kocsiból 174 darabot használ a BKV, ezek átlagos életkora 37,1 év. Korábban azzal számoltak, hogy az Alstom-kocsik csúszása miatt a 3-as vonalon szolgáló, selejtezésre tervezett Ev3-asokat továbbra is üzemben tartják érdemi felújítás nélkül.

A kisföldalatti MFAV szerelvényeiből 23 darab fut, ezek átlagosan 36,7 évesek, üzemeltetésük során karosszériahibák sorozatban fordultak elő. A BKV 2010-re tervezte, hogy elvégzi ezen kocsik úgynevezett J2-es nagyjavítását, amellyel 7-10 évig tovább üzemelhetnek.

Egy közlekedési szakportálon olvasható cikk szerint az első, Ev típusú szerelvényeket 1966-ban rendelték meg, majd 1970-72-ben állították forgalomba őket. A később rendelt szerelvények kapták az Ev3-as megjelölést, EvA-val pedig a 2000 és 2002 között felújított 45 darab kocsit jelölik. Ezen a járművek egy része rózsaszín belteret kapott, ezért ezeket Barbimetrónak is hívják.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.14. hétfő, 18:00
Palócz Éva
a Kopint-Tárki vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×