Magyarországon még korai a tablet PC-ék forradalmáról beszélni, de a kereslet élénkülése már érzékelhető: 2010-ben közel 420 ezer hordozható számítógépet adtak el, amiből megközelítőleg 50 százalékot tesznek ki az ultra hordozható netbookok - derül ki a GKIeNET felméréséből.
Kis Gergely ügyvezető szerint noha a tabletek, vagyis a táblagépek kezelése és megjelenése is sokkal közelebb áll az átlag felhasználók igényeihez, a magyar piacon még csak a korai befogadók körében népszerűek ezek az eszközök. A tabletek terjedésének ugyanakkor kedvez, hogy a mobilszolgáltatók kifejezetten tablet-internetezésre összeállított díjcsomagok esetén a készülékekre támogatási kedvezményt adnak, ahogy a mobiltelefonok esetében is.
A tabletek elterjedésére a választ részben egy amerikai felmérés adta meg, amely szerint egy átlagfelhasználó egész napját vizsgálva mindössze 25 százaléknyi időt tölt tartalomkészítéssel, a nap maradék részében csupán tartalmat fogyaszt, böngészik, videót vagy filmet néz, e-bookot olvas, játszik. Ezekre a tevékenységekre viszont kevés kényelmesebb megoldás létezik, mint a tablet.
A felmérés szerint az idén várhatóan nagyságrendileg annyi tabletet értékesítenek szerte a világban, mint netbookot, ezért míg 2010 a piacra lépés miatt marad emlékezetes, addig idén várhatóan tömegtermékké válnak a magyar piacon is a tabletek.
Az idén a becslések szerint 50 millió tablet találhat gazdára a világban, de 2012-re a tablet piac már meghaladhatja az alsó kategóriás 11-12 colos netbookok értékesítési volumenét.
Hanganyag: Panulin Ildikó