Az MSZP főpolgármester-jelöltje emlékeztetett arra, hogy május elsején a Városligetben bejelentette: az MSZP 2013-ig bevezetné a díjmentes közösségi közlekedést Budapesten. Az ingyenes közösségi közlekedést azok vehetnék igénybe, akik legalább négy éve állandó budapesti lakosok, vagy diákként a fővárosban tanulnak. Horváth Csaba szerint ezt a parkolási díjbevételekből, valamint abból lehetne finanszírozni, hogy Budapesten bevezetnék a környezetvédelmi zöldzónákat.
A szocialista politikus az InfoRádió Aréna című műsorában elmondta: beszéde közepén tért erre a sajtó és a közvélemény által kiragadt pontra, előtte viszont arról beszélt, hogy Budapest a hétköznapokon 3 milliósra duzzad, az ebből adódó környezeti ártalmak ellen pedig radikálisan fel kell lépni.
Évente kétezer budapesti hal meg a környezetszennyezés miatt, és 100 ezer betegszik meg ezzel összefüggésben, ezért erre gyors megoldás kell találni - hangoztatta a politikus, aki szerint a díjmentesség eszköz lenne arra, hogy a környezetszennyező közlekedés helyett a környezetbarátabb tömegközlekedést válasszák a budapestiek.
Ezt úgy lehetne elérni, hogy az autósoknak parkolási lehetőséget biztosítunk, és megteremtjük a alternatívát, például úgy, hogy forgalmi előnyt adunk a buszoknak (zöldre váltana a lámpa, ha tömegközlekedési jármű közlekedik) és tiszta, klimatizált járműveket állítunk forgalomba - mondta Horváth Csaba, aki szerint ezer busz cseréjére lenne szükség a fővárosban, amelynek a költsége 40 és 60 milliárd forint között lenne.
Arra a kérdésre, hogy miért pont akkor hozták nyilvánosságra ezeket a terveket, amikor kevés az esélye, hogy szocialista főpolgármestere legyen Budapestnek, Horváth Csaba úgy válaszolt: a fővárosban a parlamenti választáson a Fidesz területi listán érdemben nem nyert, és kiegyensúlyozott, kiegyenlített volt a két párt között a verseny.
Miért ne lenne esélyem nyerni a főpolgármester-választáson? - kérdezett vissza Horváth Csaba.