eur:
394.06
usd:
365.64
bux:
65384.6
2024. március 29. péntek Auguszta

Margit híd: a beruházó szerint nem kellene újjáépíteni a rakpartfalat

A beruházó szerint nem kell újjáépíteni a budai rakpartfalat, csak a kőburkolat korrekciójára lehet szükség.

A projektcég az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében kiemelte: figyelembe veszik a Budapest Világörökségéért Alapítvány (BVA) észrevételeit, de ezek között egy olyan sincs, ami miatt a partfalat le kellene bontani.

Az alapítvány szerint szakszerűtlenül építették újjá a Margit híd alatti budai rakpartfal kőburkolatát, így veszélybe került a központi szennyvíztisztító beruházásának európai uniós támogatása. A BVA csütörtöki sajtótájékoztatóján szakértők bevonásával ismertette az általuk feltárt hibákat, amelyek Korompay Katalin, a szervezet munkatársa szerint arra vezethetőek vissza, hogy a munkát minél olcsóbban akarták elvégezni.

Mint mondta, az eredetileg vörös mészkőkockákból 135 éve épített falat nem az eredeti állapotban állították helyre, így például a kövek nem a megfelelő helyre kerültek vissza, több sérült követ is felhasználtak, s nem töltötték ki megfelelő mennyiségű habarccsal a hézagokat. Korompay Katalin arra figyelmeztetett: a központi szennyvíztisztító beruházásához csak akkor fizet támogatást az Európai Unió, ha az az UNESCO előírásainak megfelelően készül el.

A projektcég pénteken a felvetésekre reagálva közölte: a mintegy 1200 méteres szakaszon, a Margit híd környezetében kiszélesített budai alsó rakpart falának építése még nem zárult le, az munkaközi fázisban van. A partfal az érvényes, jogerős vízjogi létesítési engedély szerint épült és épül jelenleg is.

A kivitelezés menetét rendszeresen, több alkalommal is megtekintette és folyamatosan nyomon követi az engedélyező hatóság (a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség) és az örökségvédelmi szempontból illetékes szakhatóság, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal.

A közlemény szerint a minél szakszerűbb kivitelezés érdekében a beruházó felkérte a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egyik vezető szakértőjét, illetve a BVA által ajánlott műemlékvédelmi szakértőt és kőrestaurátort arra, hogy véleményezzék az észlelt problémákat. Segítségükkel egy hibalista készült, amelynek alapján a kivitelező 2010 tavaszán, a projekt lezárásának nyári határideje előtt elvégzi a szükséges javításokat. Az észlelt hibák között egyetlen olyan sincs, ami miatt le kellene bontani a megépített új partfal szerkezetét - írták.

Kiemelték: a beruházó csak olyan műszaki és esztétikai minőségben veszi majd át a kivitelezőtől az elkészült partfalat, ami minden szempontból megfelel az unió követelményeinek, a magyar jogszabályi és hatósági előírásoknak, a vállalkozói szerződésben foglaltaknak, a szakhatóságok, szakértők és civil szervezetek elvárásainak.

Címlapról ajánljuk

Teljes a patthelyzet a bécsi repülőtéren

Hiába a 36 órás sztrájk, megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetek és az Austrian Airlines osztrák légitársaság között. A dolgozók a Lufthansa leányvállalatánál ugyanolyan béreket követelnek, mint az anyacégnél, ahol egyébként a közelmúltban zárult egy sikeres munkabeszüntetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
A kormány veszélyhelyzeti intézkedései vannak Brüsszel asztalán

A kormány veszélyhelyzeti intézkedései vannak Brüsszel asztalán

Az Európai Bizottság két ügyben is kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen a közbeszerzésre vonatkozó uniós jogszabályok megsértésére hivatkozva még tavaly év végén, amelyek heteken belül új szintre léphetnek. A Portfolio uniós döntéshozóktól úgy értesült, hogy több esetben látnak még kételyeket a magyar közbeszerzési rendszert illetően, így valószínűleg további egyeztetésekre lesz szükség, ezek után májusban felszólítást küldhetnek, hogy ne citálják Magyarországot az Európai Unió Bírósága elé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. március 28. 21:46
×
×
×
×