eur:
401.88
usd:
365.83
bux:
0
2024. október 8. kedd Koppány

Ezer kilométeren szűnik meg a vasúti közlekedés

A szaktárca 33 vasúti pályaszakaszon nem ad megrendelést személyszállítási közszolgáltatásra - közölte Hónig Péter közlekedési, hírközlési, és energiaügyi miniszter. Ami marad: 124 vasútvonal 6858 kilométeren.

A szaktárca 33 vasúti pályaszakaszon nem ad megrendelést személyszállítási közszolgáltatásra, ezen az összesen 1.000 kilométer hosszú vasúti pályaszakaszon naponta 6.400 utas utazik- közölte Hónig Péter. A szakaszok üzemeltetési költsége jelenleg 7 milliárd forint - tette hozzá.

A közlekedési, hírközlési, és energiaügyi miniszter annak kapcsán beszélt erről, hogy a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) kedden hozta nyilvánosságra honlapján a 2010-es vasúti közlekedési menetrendi javaslatot, amelyhez október végéig lehet szakmai észrevételeket tenni.

A tárcavezető elmondta: 46 vasúti vonalszakasznál vizsgálták azt, hogy legyen-e továbbra is személyszállítási közszolgáltatás, és az egyeztetések végére 33 szakasznál döntötték el, hogy szüneteltetni kívánják a vasúti közlekedést. Ezeken a szakaszokon autóbuszos megoldásokat fognak javasolni. Elmondta, hogy a menetrendi átalakítás azért is sürgetőbb, mint a közösségi közlekedés átalakítására tett egyéb lépések, mert december második szombatján meg kell hirdetni az új menetrendet.

Hónig Péter ismertette, hogy a menetrenddel az országos jelentőségű vonalaknál a vasutat preferálnák ott, ahol párhuzamosság van a vasút és a busz között, így ezeken a szakaszokon várhatóan csökkenni fog az autóbuszos szállítás volumene. Hangsúlyozta: ezen vonalak mentén átlagosan mintegy 10 perccel csökken a menetidő, és ütemes menetrendet vezetnek be.

A regionális vonalak kapcsán többször megerősítette: ahol eddig volt közösségi közlekedés, ott továbbra is lesz. Elsődleges cél itt is - figyelembe véve a gazdaságossági szempontokat is - a párhuzamosságok csökkentése. A miniszter hozzátette: a tárca szeretné, ha ezekről a vonalakról és szolgáltatásokról regionális szinten döntenének, azonban ez egy hosszabb folyamat, hiszen ennek a jogi hátterét is meg kell teremteni.

{{keretes_cim}}

Ha a Fidesz kormányra kerül, újraindítja a bezárásra ítélt vasútvonalakon a forgalmat ott, ahol az műszakilag lehetséges lesz - közölte Fónagy János, a Fidesz szakpolitikusa, miután a közlekedési miniszter bejelentette, hogy 33 vasúti pályaszakaszon nem rendel szolgáltatást a tárca.

Az ellenzéki képviselő szerint a kormány ezzel a lépésével ismét bebizonyította, hogy érdektelen az emberek mindennapjai iránt, a magyar vidék jelene és jövője iránt, és képtelen arra, hogy az európai irányokat követve, fejlessze a vasutat.

A 33 vasúti mellékvonal tervezett bezárása "kegyelemdöfést" jelent a vidéki embereknek, a magyar gazdaságnak - fogalmazott Fónagy János.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.08. kedd, 18:00
N. Rózsa Erzsébet
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára, a Világgazdasági Intézet munkatársa
Megszólalt a kormány a Nők40-ről

Megszólalt a kormány a Nők40-ről

Az OECD átfogó nyugdíjreform-csomagot írt Magyarország számára, összhangban a helyreállítási EU-források egyik céljával, ám a kormányzat úgy nyilatkozott, hogy nem terveznek reformot. Az elmúlt napokban célkeresztbe került, hogy ha már nem lesz átfogó reform, legalább a Nők40-en változtasson a kormány - amely egyébként része az OECD anyagának is -, most azonban az is kiderült, hogy ezen a téren sem lesz módosítás.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×