A 4-es metró megvalósítására vonatkozó kohéziós támogatási kérelmek benyújtásakor az illetékesek 353 milliárd forintos költséggel számoltak, amelyből 292 volt az elszámolható projektköltség, mivel ez csak a 2006 decembere utáni kifizetésekre vonatkozott - mondta az InfoRádiónak a főpolgármester-helyettes.
A metró második szakaszának megvalósítására érvényes döntés és banki szerződés is van, illetve már a kormánnyal megállapodtunk - fűzte hozzá Ikvai-Szabó Imre, aki hozzátette: ha a kormány javasolná Brüsszelnek, hogy az unió emelje meg a források korlátját, akkor akár egy rendkívül előnyös megállapodást lehetne kötni a kettes szakasz megépítésére.
A főpolgármester-helyettes elmondta azt is, hogy számítások szerint Budapestnek az eredeti tervekhez képest mintegy 6,5 milliárd forintnyi plusz terhet jelent a 4-es metró további építése. Hangsúlyozta azonban, hogy ezt a pénzt beépítették a jövő évi budapesti költségvetés tartalékába, ezért a metróépítés miatt biztosan nem lesz szükség forrásátcsoportosításra vagy fejlesztések leállítására.
A szabad demokrata politikus elmondta: legkésőbb idén szeptemberben-októberben meg kell állapodni a kormánnyal a második szakasz finanszírozásáról. Ennek kapcsán felmerült az is, hogy a Keleti pályaudvartól folytatódó szakasznál egy-két állomással kevesebbet építenének.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség illetékese tegnap megerősítette az InfoRádiónak, hogy az Európai Unió a vártnál 56 milliárd forinttal kevesebb támogatást ad a 4-es metró első, Kelenföldtől a Keleti pályaudvarig tartó szakaszának megvalósítására.
Szalóki Flórián azt mondta: az összeg azért csökkent, mert az Európai Bizottság a megvizsgált mintegy 50 közbeszerzési eljárás közül 11-et szabálytalannak minősített. A hiányzó pénzt a támogatási szerződés értelmében az államnak és a fővárosnak kell biztosítania.
Hanganyag: Németh Zoltán