eur:
389.5
usd:
363.09
bux:
68123.99
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Részben privatizálná a BKV-t az új vezérigazgató

Holdinggá alakítaná a BKV-t a társaság új vezérigazgatója, majd részben magánkézbe adná az alaptevékenységet végző leányvállalatokat. Ez Kocsis István vezérigazgatói pályázatából derül ki, amelyet közzétett az interneten.

A szerdán öt évre a BKV vezérigazgatójának megválasztott Kocsis István azt írta a pályázatában: meg kell őrizni a Fővárosi Önkormányzat többségi tulajdonát, de lehetőséget kell biztosítani kisebbségi tulajdonszerzésre a fővárosi kerületeknek, illetve a közforgalmi szállításban résztvevő magántulajdonosoknak.

A dokumentum (melyet ezen a linken, illetve ezen is elérhet pdf formátumban, a "download now" gombra kattintva) szerint fontos az állami tulajdon más területeken már bevált holdingstruktúra kialakítása, ami felváltaná a jelenlegi, erősen centralizált szervezetet. Ebben a felállásban a holdingközpont feladata az egész holdingszervezet irányítása, a szolgáltatási szerződések teljesítése és a leányvállalatok fölötti, általában többségi tulajdonosi ellenőrzés.

A vezérigazgató tervei szerint a holdingot az alaptevékenységet végző, úgynevezett értékteremtő leányvállalatok alkotnák. Ezek a BKV Metró Zrt., a BKV Autóbusz Zrt., a BKV Villamos Zrt., a BKV HÉV Zrt., a BKV Turisztikai Zrt., a BKV Karbantartó Zrt., a BKV Adósságkezelő Zrt. és a BKV holding tulajdonában levő ingatlanalap vagy alapok.

A leányvállalatok működésének zavartalansága érdekében a kisebbségi tulajdonosok döntően pénzügyi befektetők legyenek. Ezek belépése a finanszírozási problémák megoldásában is segíthet. A leányvállalatok a működésükhöz szükséges eszközöket apport útján kapják meg.

Kocsis István a BKV HÉV Zrt. jövőbeni működtetését a MÁV Start Zrt.-vel közösen képzeli el. Ez biztosíthatja a jegyértékesítés összehangolását és a közös pályahasználatot is.

A BKV Turisztikai Zrt. létrehozásáról a vezérigazgató azt írta: ebben az esetben elképzelhető a BKV Zrt. kisebbségi tulajdonlása is, mert valószínűleg ebbe az ágazatba a többinél könnyebben lehet külső forrásokat bevonni. E leányvállalatba kerülne a Budavári sikló, a Libegő, a Fogaskerekű, a kis földalatti, a városnéző buszok és a dunai hajózás eszközrendszere.

A cégvezető meg fogja vizsgálni, milyen szerepet tölthet be a hajózás a főváros és az agglomerációs települések közlekedésében. Úgy véli, ennek időszerűségét a tulajdonos által tervezett hídfelújítási program is alátámasztja.

Kocsis István hangsúlyozta: létezik néhány, a működés szempontjából lényeges rövid távú feladat is, melyeket még 2008-ban meg kell oldani, például elő kell készíteni a 2009. évi tarifaemelésre vonatkozó javaslatot.

Címlapról ajánljuk

Wéber Gábor elmondta, ki szorongathatja meg Max Verstappent

A hétvégi Forma–1-es Miami Nagydíjon is a Red Bull és Max Verstappen a fő esélyes – mondta az InfoRádióban Wéber Gábor. A kommentátor a 2024-es szezon első öt versenyének legfontosabb történéseit is elemezte, valamint kitért arra is, milyen következményei lehetnek annak, hogy Adrian Newey tervezőmérnök 2025-ben már biztosan távozik a vb-címvédő istállótól.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
Békekonferencia lesz a háború lezárásáról, elesett Berdicsi – Híreink az ukrán frontról csütörtökön

Békekonferencia lesz a háború lezárásáról, elesett Berdicsi – Híreink az ukrán frontról csütörtökön

ATACMS típusú nagy hatótávolság rakétákkal lőtte az ukrán haderő Luhanszkot, több tucat orosz katona meghalt. Támadás érte Odesszát, legalább 13 áldozatról tudni, többnyire civilekről. Valószínűleg kilőtt az orosz haderő egy amerikai HIMARS-rendszert. Az orosz haderő tovább nyomul Ocseretinétől nyugatra. Ukrajna szerint 120 összecsapás történt 24 órán belül az orosz alakulatokkal. Svájcban béketárgyalás lesz a háború lezárásáról, de Oroszország nem megy el. Moszkva ma bejelentette: orosz kézre került a donyecki Berdicsi. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború aktualitásaival.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×