A helyreállítást nehezítik a kedvezőtlen terepviszonyok, a nehéz megközelítés, valamint az is, hogy 250-300 méteren a teljes vasúti pályát (síneket, vasbetonaljakat és a felsővezetéket is) ki kell cserélni. Továbbra is vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat, az érintett vonalon 20-30 perces késések várhatók - közölte Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke.
Hozzátette: az utolsó vagon eltávolítása után lehetővé vált a 250 méternyi hosszúságú sínmező lefektetése, majd a felsővezeték helyreállítása - mindezt hétfőn, napközben végzik el.
A Budapest-Dombóvár-Pécs vasútvonalon közlekedő InterCity vonatok helyett Sárbogárd és Dombóvár, a személyvonatok helyett Szakály-Hőgyész és Dombóvár között továbbra is vonatpótló buszok szállítják az utasokat.
A baleset körülményeit még vizsgálják, ez több napot is igénybe vesz. Valószínűsíthető, hogy a siklást a vasúti pálya műszaki hibája okozta, de azt is feltételezik, hogy a meleg miatt a sínek is deformálódhattak azon a szakaszon - közölte a sajtófőnök.
A MÁV-Start Zrt. azoknak, akik a helyreállítási munkálatok alatt, visszalépnek az utazástól, kezelési költség levonása nélkül visszatéríti a menetjegyek árát - áll a MÁV hétfői közleményében.
A szombat délutáni balesetben a Kaposvárról a Budapest-Déli pályaudvarra tartó, csaknem száz utast szállító vonat több kocsija kisiklott, az utolsó az oldalára borult, csak a mozdony és az első vagon maradt a síneken. Tizenkét utas sérült meg könnyebben; kettejüket kórházban, a többieket a helyszínen látták el.
Az EU és a NATO is tudja, és nem tűri az ilyen viselkedést