Infostart.hu
eur:
389.09
usd:
331.43
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta

Kinevezési botrány a SOTE-n

Magyarországon nem lehet egyetemi tanár, aki bírálja a Magyar Tudományos Akadémiát? Erre enged következtetni a Semmelweis Egyetem döntése. Az általános orvostudományi kar ugyanis elutasította a kinevezését annak az oktatónak, aki tavaly élesen bírálta az MTA és a hazai kutatás-fejlesztés helyzetét.

A kevés oktatói tapasztalatra hivatkozva elutasította szerdán a Semmelweis Egyetem orvosi kara Szabó Csaba oktató egyetemi tanári kinevezését.

A kutató - aki a világ több neves egyetemén professzor, és Nobel-díjasokkal dolgozott már együtt - az InfoRádióban azt mondta, összeesküvés áldozata, mivel tavaly élesen bírálta a Magyar Tudományos Akadémiát és a hazai kutatás-fejlesztés helyzetét.

Ennek ellenére nem hagyja ott az egyetemet, pedig lenne munkája külföldön is. Mint mondta, kalandvágyból marad, és főleg a családja tartja itt.

Lehetősége ugyanis máshol is lenne. Az Egyesült Államokban már megkapta az egyetemi tanári kinevezését, most megpróbálja azt honosíttatni.

Elmondta azt is, hogy számos pályázati támogatást köszönhet neki az egyetem. Több mint 800 millió forintot pályázott meg az általános orvostudományi karnak.

Az egyetem szerint nincs összeesküvés

Az egyetem rektora, Tulassay Tivadar azonban kitart amellett, hogy egyedül a 10 éves oktató gyakorlat hiánya miatt nem kaphatta meg az egyetemi tanári kinevezést Szabó Csaba, és visszautasította az oktató összeesküvés-elméletét.

"Felelősségem teljes tudatában ki tudom jelenteni, hogy nincs ma, de azt hiszem az elmúlt 10 évben sem volt az egyetemen még egy olyan kutató, aki annyi megbecsülést és annyi lehetőséget kapott volna, mint Szabó doktor" - hangsúlyozta Tulassay Tivadar.

A Semmelweis Egyetem rektora hozzátette: a professzori cím nem ugyanazt a tartalmat hordozza a világ különböző országaiban.

Magyarországon "a professzor, az egyetemi tanár azt jelenti, hogy az oktatásban a karrier csúcsát jelentő produkciót tud mutatni az illető. Szabó Csaba ezt még nem mutatta meg, hiszen csak fél éve, vagy egy éve van Magyarországon" - jegyezte meg Tulassay Tivadar.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

A napfényes Andalúziába vitt minket, meg a teljes nemzetközi sajtót a BMW, hogy heteken keresztül, több turnusban mutassa meg az új elektromos autóját, a Debrecenben gyártott iX3-at. Egy napon keresztül nyúzhattuk az autókat, hogy ne csak prospektusból, hanem saját élményből legyen véleményünk az új modellről, de arról is, hogy merre tart a BMW, és úgy általában az európai autógyártás. A teszt után nagyjából ugyanott tartok, ahol előtte: minden erőfeszítést és a végeredményt maximálisan elismerve, de egy több mint száz éve prémium autókat gyártó cégtől ez a minimum. Különösen egy olyan világban, ahol mobiltelefon-gyártók néhány év autóipari tapasztalattal teljesen vállalható, sőt sokszor kifejezetten jó elektromos autókat raknak össze, Európából nézve sokszor felfoghatatlanul alacsony áron. Az iX3 kiváló autó. Technikailag is, összerakottságban is, vezetési élményben is. Nem forradalom, nem sci-fi, hanem egy nagyon átgondolt, nagyon erős, sok szempontból világszínvonalú elektromos BMW. És igen, ezt Debrecenben fogják gyártani, ami tényleg olyan dolog, amire lehet büszkének lenni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×