A rendőrség 2018 óta helyez ki a helyi önkormányzatokkal együttműködve trafiboxokat, míg a fővárosban 2023-ig kellett várni az első ilyen közúti sebességmérő készülék telepítésére.
„A kezdeti hét darab box, amit a második kerületi önkormányzat telepített, után gombamód kezdtek el szaporodni a traffiboxok Budapesten” – mondta az InfoRádióban Katona László. „A III. kerületben már tíz darab került ki, a IV., XV., VI., XI., XVIII. és a XX. kerületben is elkezdték az önkormányzatok a boxok telepítését. Jelenleg is zajlanak ilyen munkák, így az év végére nagyságrendileg 50 darab készülék működik majd a fővárosban” – ismertette.
Az előnyök között említette a technológia jó költséghatékonyságát, mivel nem kell minden dobozba kamerát rakni, de ha nincs benne kamera, messziről nem veszik észre a sofőrök, így érvényesül a forgalomlassító hatás.
„A gyártók rendelkeznek álkamerákkal is: ha egy dobozban nincs éles kamera, akkor az eredetihez megtévesztésig hasonló álca készüléket is be lehet helyezni”
– árulta el az osztályvezető. Az elsősorban éjszaka tapasztalt „gyorsulási versenyek” miatt a legtöbb lakossági bejelentés a Szentendrei úton élőktől érkezett az elmúlt években. A kamerák telepítése idén tavasszal kezdődött, így még nem tudni, hogy mennyire vetették vissza a gyorshajtások számát.
„Valamennyi helyszínen, ahol trafiboxot telepítettek azt tapasztaljuk, hogy visszaesett a gyorshajtások száma. A cél, hogy lehetőség szerint nulla felvételhez közelítsenek a dobozok környezetében a kamerák, hiszen az azt jelenti, hogy mindenki betartja a megengedett sebességet” – fejtette ki Katona László hozzátéve, hogy 200-300 darab box valószínűleg a teljes várost le tudná fedni.
Az önkormányzatok ma már a VÉDA kapukhoz hasonló, éjjel-nappal működő kamerákat is telepíthetnek, amelyek nem igényelnek rendőri beavatkozást.





