.A rendhagyó biztosítás ötlete a 2009-ben alapított Reputation Squad - magyar fordításban Hírnév Járőr - cégtől származik, amely abból a felismerésből indult ki, hogy az internet korában néhány klikkeléssel bármilyen cégről vagy magánszemélyről lejárató információt lehet föltenni a világhálóra.
A társaság hitvallása az, hogy mindenkinek foglalkoznia kell azzal, mi jelenik meg róla az interneten, a cég tevékenysége pedig arra irányul, hogy a negatív jellegű közléseket törölje vagy töröltesse. Alkalmazottait stílszerűen "webtakarítóknak" nevezi a francia sajtó, de a kifejezés megtévesztő, a Reputation Squad ugyanis nemcsak eltünteti vagy az információs tengerbe "meríti", azaz csaknem elérhetetlenné teszi a negatív tartalmakat, de azokat pozitívakkal cseréli fel.
A cég egyik munkatársa a fentiek érzékeltetésére a Libération című napilapnak egy olyan nő esetét említette, akiről meztelen fotók jelentek meg az interneten, és azokat a társaság ártalmatlan, az érintett mindennapi életét, például a kutyájával tett sétáit ábrázoló felvételekre cserélte le.
A művelet persze nem mindig könnyű, előfordul, hogy egy adott honlap üzemeltetőjére jogi érvekkel alátámasztott nyomást kell gyakorolniuk, hogy egy-egy információt visszavonjon. A sajátos tevékenységre szakosodott cégnek azonban általában sikerül ez a művelet, és ez jövedelmet is termel, munkatársai száma ugyanis mára eléri a tizenötöt.
A Swisslife-fal közösen kínált szolgáltatást a Reputation Squad vezetői korábbi nyilatkozataik alapján valószínűleg csupán egy kezdő lépésnek tartják, a felmerülő problémák láttán ugyanis már tavaly úgy vélték, eljöhet az idő, amikor az internet-felhasználóknak is kötelező biztosítást kell kötniük, hogy jó hírük folyamatos védelem alatt álljon a világhálón.