A vasúttársaság első embere egy sajtótájékoztatón azzal indokolta kifejezetten indulatos kifakadását, hogy az elmúlt egy évben összesen 2100 kábellopást regisztráltak. Ezek a bűncselekmények korábban is előfordultak Franciaországban, az utóbbi években azonban drámai mértéket öltöttek. Míg korábban elsősorban az elővárosi sínek menti vezetékeket lopkodták, alapvetően éjszaka, ma már elhagyott vidéki helyszíneken is fosztogatnak a tolvajok, ráadásul fényes nappal.
"A kábeltolvajok éppen azon a területen okoznak számunkra elképesztő gondokat, ahol a leginkább szeretnénk javítani a szolgáltatásainkon, és ez a járatok pontossága" - magyarázta a helyzetet a vezérigazgató. A lopások miatt ugyanis meghibásodik, vagy teljesen működésképtelenné válik az érintett terület vasúti jelzőrendszere, márpedig ilyenkor a szerelvényeknek elővigyázatossági megfontolások miatt automatikusan le kell állniuk.
Júliusban például egy harminc méternyi kábel ellopása okozott több órás káoszt a nyugat-franciaországi Bordeaux város környékén, és akkor a vasútársaságnak a közvetlen anyagi káron túl az is tetemes kiadást okozott, hogy az utasokat buszokon kellett elszállítania.
A cég infrastruktúráját kezelő igazgató szerint a rézből készült kábelek iránti érdeklődés szorosan összefügg a színesfémek piaci árának az utóbbi hónapokban tapasztalt emelkedésével. Pierre Izard azt mondta, ha a lopások számának, valamint a réz árának alakulását ábrázoló görbéket egybevetik, nyilvánvaló a korreláció.
A kecskeméti gyorshajtó kapott egy 468 ezres csekket, aztán még valamit