Lapértesülések szerint a francia Renault és japán partnere, a Nissan egyenként három-három százalékos részesedést szereznének a Daimlerben, míg a német autógyártó ennél akár nagyobb részvénycsomagot is kaphat cserébe a két partnertől.
A Renault és a Nissan még az ezredforduló előtt azáltal lépett kooperációra egymással, hogy kölcsönösen részvénytulajdonossá váltak: a francia autógyár megszerezte a Nissan részvények közel 45 százalékát, míg a japán gépkocsi konszern felvásárolta a Renault-részvények csaknem egy nyolcadát.
A most aláírás előtt álló hármas megállapodás értelmében kiváltképpen a kisautók gyártása terén fogják kicserélni a technológiai eljárásokat, és együtt dolgozzák ki a hibrid és a környezetbarát gépkocsik technikai feltételeit.
Elemzők úgy vélik, hogy a Daimler, a Renault és a Nissan közötti szoros együttműködés növeli a kisautó-gyártás nyereségességét az amerikai piacon, ahol a kormányzati ösztönzések hatására élénkülő keresletre számíthatnak. A Focus című hírmagazin szerint a Daimler számára a kooperáció kiutat jelenthet a kimondottan városi forgalomra tervezett kétszemélyes Smarttal elszenvedett eddigi balsikerből, mert így a német cég a Smart korszerűsítésénél a Renault és Nissan technológiáját is a saját hasznára fordíthatja.
Megjöttek az adatok a koreai veszteségekről, közben Kijevet könyörtelen dróntámadás érte