A Volkswagen 33, a Ford 28, az Opel viszont csaknem 35 százalékkal növelte forgalmát. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a csőd szélére került amerikai General Motors tulajdonát képező Opel Németországban közel 300 ezer gépkocsit adott el január elseje és október vége között. Megfigyelők szerint a gépkocsieladásokban kulcsszerepet játszott a kormány roncspénzfizetése.
A berlini Die Welt értesülése szerint az Opel ismét nyereségessé vált - ami igencsak megkönnyíti az amerikai anyavállalat számára németországi telephelyeinek szanálását. A lap utal arra is, hogy a GM a jövőben a korábbinál szélesebb körű önállóságot fog biztosítani németországi lerakatai számára, alighanem erre vall az is, hogy európai központját Zürichből Rüsselsheimbe helyezi át.
Nick Reilly, a General Motors európai igazgatója elmondta azt is, hogy az Európában gyártott Opel-kocsik világméretű eladásának engedélyezésére törekszik, eddig ugyanis ezeket az autókat csak Európában lehetett piacra hozni.
![Egyre duzzad a vesztegetési ügy, már harmincnál is több gyanúsított van, többségük rendőr](/images/site/articles/lead/2023/05/1683019484-HtOeivRA9_xs.jpg)