Az Axios nevű portál írja, az ilyen járműveket már évek óta tesztelik, de eddig mindig volt egy biztonsági sofór is a teherautóban. Ő nem vezetett.
Egy 2017-ben alapított pittsburghi vállalat érzékelőkkel és speciális szoftverrel felszerelt teherautói a bejelentés szerint a hét minden napján, 24 órában, megszakítások és sofőr nélkül üzemelnek, miközben hatalmas mennyiségű rakományt szállítanak az amerikai autópályákon.
Az Aurora nevű cég zárt környezetben, virtuálisan és valós körülmények között is tesztelte autóit.
A technológia mögött álló vállalatok esküsznek rá, hogy
a vezető nélküli teherautók biztonságosabbak, mint azok, amelyeknél ember ül a volán mögött.
Az eddigi adatok alapján úgy tűnik, az önvezető autók biztonságosabbá teszik a vezetést, arról kevés ismeretünk van, hogy az önvezető teherautók mennyire lesznek biztonságosak országúton, autópályán.
Számos szakember viszont arra figyelmeztet, hogy bár például az önvezető Waymo taxi már viszonylag biztonságosan üzemel, járművei hasonlíthatatlanul kevésbé veszélyesek egy esetleges balesetben, mintha egy 18 keréken guruló erődítmény ütközne.
A teherfuvarozók a profit miatt hajlanak az ilyen megoldásra, mert a jelenlegi sofőrhiány okát az alacsony bérekben látják.