Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Harc a Marsért

Költségcsökkentés céljából kisebbre faragja a Mars betelepítéséhez szánt rakétáját a SpaceX űripari magánvállalkozás, amely 2018 első felére tervezi az űrhajóépítés megkezdését - közölte Elon Musk amerikai milliárdos, a SpaceX vezetője egy adelaide-i konferencián.

A cég 2022-re tervezi első útját a vörös bolygóra, akkor még csak rakományt szállítva, majd 2024-ben indítaná útnak az első ember vezette missziót, megelőzve az amerikai űrkutatási hivatalt (NASA), amely nagyjából egy évtizeddel később akar először embert küldeni a Marsra.

Musk, aki idén júniusban jelentette be, hogy a következő 50-100 évben egymillió embert juttatna el a vörös bolygóra, a konferencián elmondta, hogy a Mars kolonizációjával kapcsolatos eddigi projekteket félretéve, mostantól egyetlen, keskenyebb és rövidebb rakétára fognak koncentrálni.

"Egy jól működő rendszert akarunk. Ha ezt meg tudjuk csinálni, akkor minden egyéb dolgot hozzátehettünk a rendszerhez. Hiszek abban, hogy elkészülünk a hajóval és nagyjából öt éven belül készen fogunk állni az indításra" - mondta a milliárdos.

A részben újrahasználható, úgynevezett BFR-rakéta képes lesz közvetlenül eljutni a Földről a Marsra, akár 100 utas szállítására, valamint a műholdak bolygó körüli pályára állítására is alkalmas lesz, továbbá egy órán belül bárhonnan bárhová eljutna a bolygón.

A Lockheed Martin vállalat ugyancsak a vörös bolygó meghódítására irányuló terveiről számolt be pénteken, egyebek között egy Mars körül keringő, egyfajta "alapbázisként" szolgáló űrállomás, valamint négy asztronauta szállítására alkalmas landoló egység terveit vázolta fel.

A cég ugyan nem közölt pontos dátumokat, de mivel a NASA-val közös misszióról van szó, ezért valószínűleg a 2030-as évekre tervezik az expedíciót.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×