eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

Egyre több a mindig online fogyasztó

Egyre többen vannak azok a magyar fogyasztók, akik az interneten keresztül folyamatosan elérhetők, ügyeiket ott intézik és akik egy kutatás szerint jelentősen különböznek az átlagosnak tekintett társaiktól.

A PanMedia Kft. friss kutatásából kiderült az is, hogy mintegy 840 ezer ember tekinthető Magyarországon mindig elérhető fogyasztónak, ők folyamatosan, több eszközzel és több helyszínről csatlakoznak az internetre és intézik ott az ügyeiket.

Az always on felmérés eredményeit Széles Zsuzsanna, a PanMedia médiaigazgatója ismertette. Kiemelte: tavaly még csak 670 ezren voltak a mindig elérhető online fogyasztók, akiknek a száma dinamikusan bővül. Ezért fontos fogyasztási szokásaiknak közelebbi megismerése - mondta. A mindig elérhető fogyasztók többnyire 40 év alattiak, városlakók, fele-fele részben nők és férfiak, jellemző rájuk a magasabb képzettség, s anyagi helyzetük is jobb az átlagosnál - ismertette Széles Zsuzsanna.

Ezekre a fogyasztókra jellemző, hogy életüket az interneten menedzselik. Érzelmileg erősen kötődnek internetes kapcsolattal rendelkező mobiltelefonjukhoz, az mindennapjaik szerves részét képezi, bár az alapfunkciója, a telefonálás egyre inkább háttérbe szorul - mondta el a médiaigazgató. Többet és gyakrabban vásárolnak interneten az átlagnál, amit főleg számítógépről bonyolítanak, de a vásárlást megelőző információszerzésben fontos szerepe van az okostelefonnak.

A mindig elérhető fogyasztók figyelme általában megoszlik a sok készülék és tartalom között, ezért nehezebb megszólítani őket, mint az átlagosnak tekintett fogyasztókat. Azonban az ötletes, kreatív, szerethető reklámokat akár azonnal meg is osztják barátaikkal - jegyezte meg a PanMedia médiaigazgatója.

A kutatás alapját egy 20 emberből álló fókuszcsoport képezte, akikkel blogon tartották a kapcsolatot három napon keresztül, másrészről egy 14 ezer ember megkérdezésével készített adatbázis adatait is felhasználták ez elkészítése során.

A PanMedia a Millward Brown piackutató cég segítségével végezte a kutatást.

A PanMedia Kft.-t 1995-ben alapították és a világ harmadik legnagyobb ügynökségi hálózatához, az Interpublic Grouphoz tartozik.

Címlapról ajánljuk
Különleges kéktúrás kiállítása nyílt Burger Barnának

Különleges kéktúrás kiállítása nyílt Burger Barnának

Október 31-ig tekinthető meg a Magyar Természettudományi Múzeumban a Kékvándor című kiállítás, amely a 2017-ben elhunyt Burger Barna fotográfus kéktúrás fotóit mutatja be. A tárlat kurátora, Csizek Gabriella az InfoRádióban elmondta: összesen tizenkét tájegységen keresztül ismerhetjük meg az Országos Kéktúra teljes útvonalát, miközben a fotóművész egyedi látásmódjának köszönhetően a ráismerés szépségével tárulnak elénk gyöngyőrű tájak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×