eur:
387.97
usd:
360.22
bux:
69201.95
2024. május 11. szombat Ferenc
INDIANAPOLIS, INDIANA - JULY 03: (R-L) Willy T. Ribbs #17, Marco Andretti #98, and Michael Waltrip #15 are seen on the grid prior to the heat races during the Camping World Superstar Racing Experience event at Lucas Oil Raceway on July 03, 2021 in Indianapolis, Indiana. (Photo by Dylan Buell/SRX via Getty Images)
Nyitókép: Dylan Buell/SRX/Getty Images

Új csapat szeretne részt venni a Forma–1-ben

Az Andretti Global és a General Motors (GM) csütörtökön bejelentette, közösen működtetett csapattal beszállnának a Forma-1-es világbajnoki sorozatba.

A cégek közlése szerint a GM Cadillac nevű márkájával szerepelnének a száguldó cirkuszban, és legalább egy amerikai pilótát alkalmaznának. A csapat központja az Egyesült Államokban lenne, de Nagy-Britanniában egy kiegészítő egységet is üzemeltetnének.

"Az Andretti Cadillac csapat hivatalosan is be fogja nyújtani a felvételi kérelmet, amikor a nemzetközi szövetség megnyitja erre a lehetőséget" - fogalmaztak a közleményben.

Az indianai székhelyű Andretti Global tulajdonosa a McLaren korábbi F1-es pilótája, az 1991-es cart-bajnok Michael Andretti,

az 1978-as Forma-1-es világbajnok Mario Andretti fia (nyitóképünkön középen).

Az istálló egyik F1-es pilótaülésének legfőbb várományosa a jelenleg az IndyCarban szereplő Colton Herta lenne.

Andretti elmondta, már elindították a bővítési folyamatot, vettek fel mérnököket és kiválasztották technikai igazgatójukat is, akinek kilétét később fedik fel.

Van esély?

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) dubaji elnöke, Mohammed ben Szulajem úgy fogalmazott, a szervezet csak a szigorú szabályok betartásával ad engedélyt új istálló csatlakozására, és a döntés több hónapot is igénybe vehet.

A szakértők ugyanakkor kizártnak tartják, hogy a 2026-os új motorszabályok bevezetése előtt új autóval bővüljön a jelenlegi, húszfős mezőny. Az Audi ugyanakkor már korábban jelezte, hogy a Sauber istállóval karöltve három év múlva gyári csapattal csatlakozik a vb-sorozathoz.

Legutóbb 2016-ban, az ugyancsak amerikai tulajdonban lévő Haas csatlakozott teljesen új csapatként a száguldó cirkuszhoz, amelynek kereskedelmi jogait 2017 óta az amerikai Liberty Media birtokolja. Részben ennek is köszönhető, hogy idén már három verseny lesz az Egyesült Államokban: a miami és az austini futamhoz Las Vegas csatlakozik rendezőként. A drukkerek ráadásul - 2015 óta először - amerikai pilótának is szurkolhatnak 2023-ban, a Williams egyik versenyzője ugyanis Logan Sargeant lesz.

Címlapról ajánljuk
Amerikai bevásárlókörúton a német védelmi miniszter: az Egyesült Államok szállít, Németország fizet

Amerikai bevásárlókörúton a német védelmi miniszter: az Egyesült Államok szállít, Németország fizet

Két legyet egy csapásra – így foglalható össze leginkább Németország védelmi miniszterének az Egyesült Államokban tett látogatása. Boris Pistorius egyrészt határozott kommunikációval igyekezett hangsúlyozni, hogy a szövetségesek számíthatnak Németországra,. Másrészt nem hagyott kétséget afelől, hogy országa számít az Egyesült Államok támogatására.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.13. hétfő, 18:00
Csicsmann László
Közel-Kelet szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
Rég nem látott hosszú menetelésben az amerikai tőzsdék

Rég nem látott hosszú menetelésben az amerikai tőzsdék

A nemzetközi színtéren folytatódik a hét korábbi részében is látott pozitív momentum, emelkednek a vezető részvényindexek, a német DAX új történelmi csúcsot állított be, miközben az amerikai piacok is jól szerepelnek. A magyar piacon is jó volt a hangulat, a befektetők ma friss információkat kaptak az OTP és a Mol első negyedéves teljesítményéről, hiszen mindkét vállalat hajnalban tette közzé negyedéves gyorsjelentését. A vártnak megfelelő bevételt, de valamivel magasabb profitot szállított az OTP, a menedzsment nem is változtatott a márciusban kiadott előrejelzésein. A Mol számai messze elmaradtak azoktól az eredményektől, amiket az energiaválság okozta magas olajár-környezetben tudott hozni a társaság, viszont a stabilan alakuló Brent-Ural árkülönbözet és a rendkívül magasan alakuló finomítói feláraknak köszönhetően összességében erős számokat hozott az olajcég.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×