Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a csapat garázsában a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Miami Nagydíjának második szabadedzésén a floridai Miami Gardensben 2022. május 6-án. A futamot május 8-án rendezik.
Nyitókép: MTI/EPA/Greg Nash

Miami Nagydíj - Verstappen győzött

A világbajnoki címvédő Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-1 történetének első Miami Nagydíját vasárnap, és ezzel 19 pontra csökkentette a hátrányát az összetettben élen álló és most másodikként végző Charles Leclerc-rel, a Ferrari monacói pilótájával szemben.

A 24 éves Verstappennek ez volt az idei harmadik, és pályafutása 23. futamgyőzelme.

Leclerc mögött csapattársa, a spanyol Carlos Sainz Jr. végzett harmadikként.

A rajtot a pole pozícióból startoló Leclerc mellett Verstappen kapta el a legjobban, a holland címvédő az első kanyarban határozott manőverrel megelőzte Sainzot, és feljött másodiknak Leclerc mögé. Verstappen nem sokat késlekedett, közel maradt az élen száguldó ferraris riválishoz, majd a kilencedik kör elején viszonylag simán meg is előzte, így az élre állt.

Leclerc a folytatásban nem tudta tartani Verstappen tempóját, körről körre nőtt a hátránya, mígnem a 24. körben a boxba hajtott kerékcserére. A Red Bull sem várt sokáig, két körrel később Verstappent is kiállt új abroncsokért, majd jött friss gumikért Sainz a Ferrarihoz, a negyedik Sergio Pérez pedig a Red Bullhoz.

A kerékcserék után visszaállt a korábbi sorrend, az élen Verstappen száguldott nagyjából 7,5 másodperces előnnyel a második Leclerc-rel szemben, Sainz a harmadik pozícióban már csaknem 20 másodperccel maradt el az első helyezettől.

A 41. körben Lando Norris (McLaren) és Pierre Gasly (Alpha Tauri) ütközésének következtében a pályára kellett hajtania a biztonsági autónak, Norris versenygépét ugyanis menteni kellett. A korábban kialakult különbségek eltűntek, a mezőny felsorakozott a Safety Car mögött, amely a 47. körben hajtott a boxutcába és engedte útjukra a versenyzőket.

Az újraindításnál Verstappen megőrizte a vezető pozíciót, de Leclerc közel tudott maradni hozzá, miközben Pérez a harmadik helyért Sainzot támadta. Mind a győzelemért, mind pedig a dobogó alsó fokáért nagy küzdelem kezdődött, de végül maradt a sorrend.

A világbajnoki idény két hét múlva folytatódik a Spanyol Nagydíjjal Barcelonában.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×