A Ferrari új, Bahreinben használt hátsó szárnya a szabálykönyvnek egy nem egyértelmű pontját játssza ki. A szárny ugyanis nagyobb sebességnél meghajlik - az előírások szerint mért pontjai azonban nem változnak!
Az FIA a hétvégén szabályosnak minősítette a megoldást, de az újabb tiltakozásoknak köszönhetően a héten lehet, hogy újra tárgyalja az ügyet. Így még az is előfordulhat, hogy a Ferrarinak a következő versenyre új hátsó légterelőt kell használnia.
Néhány nappal később az FIA a Reanult hátső szárnyait kezdte el vizsgálgatni. Véleményük szerint annak oldallemeze a megengedettnél vékonyabb, így könnyen eltörhet.
A következő versenyig, amely most vasárnap lesz Malaysiában, várhatóan már nemváltoztatnak a szabályokon, de a FIA jelezte: tiszta vizet kívánnak önteni a pohárba, és radikálisan szigorítani fogják a hátsó szárnyakra vonatkozó szabályokat.
Nem ma kezdték...
A szabályok ilyen kijátszása egyidős a Forma-1-el. Fénykorát a hetvenes években élte, amikor például a Brabham csapat egy hatalmas ventillátort szerelt az autó hátuljára, ezzel porszívószerűen kiszívva a levegőt az autó alól. A szabálykönyv szerint ugyanis a ventillátornak "elsősorban" az autó hűtését kellet szolgálnia.
Colin Chapman, a Lotus csapat zseniális vezetője és konstruktőre például a szabálykönyv egy fordítási hibáját használta ki, amikor megalkotta a dupla fenekű "szárnyas autót".
A Tyrrell a '80-as években azt a szabályt használta ki, hogy az autók súlyát csak a versenyek előtt mérték le, így futam közben leolvadhattak a motortérbe rakott ólomsúlyok, és az autó egyre könnyebb lett.
A sor nagyon hosszú, a mérnökök pedig nagyon találékonyak. A Ferrari mostani megoldása a Forma-1 fénykorát idézi, amikor a mérnökök egy lépéssel mindig a szabályalkotók előtt jártak.
Szia, Anya! – új átverés terjed itthon, mutatjuk, mire kell figyelni