eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
Nyitókép: Pixabay

Közúti vakítás: felmérték, mennyire súlyos a probléma

Az autósok szinte mind vakon vezetnek, ha egy szembejövő autós reflektora megy. Bele sem gondolunk, mekkora a veszély.

Európai felmérés tanulságait tette közzé a Közlekedéstudományi Intézet arról, hogy mit okoz az utakon a felesleges fényszórózás.

Az ADAC tíz másik autóklubbal együtt megkérdezte az autósokat, hogy mennyire érzik azt, hogy a fényszórók elvakítják őket a forgalomban.

A legfőbb tanulságok:

  • Németországban a járművezetők több mint 70 százaléka érzi magát időnként elkápráztatva. Néhányan csak ritkán (15,2 százalék) vagy szinte soha (5,5 százalék), de közel 50 százalékuk rendszeresen, 5 százalékuk pedig szinte mindig. Ez azt jelenti, hogy a megkérdezettek mintegy háromnegyede számára a közúti közlekedésben való vakítás fontos probléma
  • a vakítás legfőbb oka a távolsági fény (82,1 százaléknyi válaszadó). Sokan (41 százalék) a tompított fényszórókat is nagyon vakító fényforrásként érzékelik. Minden negyedik autós (26,7 százalék) úgy érzi, hogy a hátsó ködlámpa vakítja el. Az ADAC felmérésében tízből hat járművezető (61,7 százalék) állította, hogy zavarónak találja a vakítást

Minden második ember hunyorít vagy félrenéz. Vannak, akik átmenetileg vakon vezetnek: a válaszadók 2,4 százaléka lehunyja a szemét. A járművezetők mindössze 14,1 százaléka tudja figyelmen kívül hagyni, ha vakító fénnyel szembesül.

A védekezés:

  • kerülje, hogy közvetlenül a fénybe nézzen, helyette inkább az úttestet nézze maga előtt vagy az út jobb oldalán. Tartsa tisztán járműve ablakát. Viseljen tiszta, fényvisszaverődést gátló lencséket

Mi lehet a megoldás? A válaszadók 73 százaléka úgy véli, hogy a jogszabályokat ki kellene igazítani a közúti vakítás csökkentése érdekében, míg 39 százalékuk kifejezetten fontosnak is tartja ezt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 27. 20:28
×
×
×
×