Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.79
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Pixabay

Megdöbbentő számok a magánrepülőzésről

Az elmúlt években ismét egyre felkapottabbak lettek a magánrepülőgépek a tehetősek körében, csakhogy ezzel hatalmas károkat okoznak - 200 fős listát állított össze a The Guardian a legnagyobb bűnösökről.

200 híresség, vezérigazgató, oligarcha és milliárdos magánrepülőgépei 2022 eleje óta összesen 11 évet töltöttek levegőben. Az összes magánrepülés szén-dioxid-kibocsátása majdnem 40 000 brit ember teljes károsanyag-kibocsátásának felelnek meg - írja az ATV a The Guardian cikke alapján.

A lap arról számolt be, hogy nyilvános adatok alapján 21 hónapon keresztül kísérték figyelemmel a magánrepülőgépek repüléseit, amelyeket olyan hírességek és üzletemberek birtokolnak vagy használnak, mint Elon Musk, a Rolling Stones, a Murdoch család és Kylie Jenner.

A számok a listán szereplő személyek közel 300 repülőgépét követték nyomon, és az adatokból megállapították, hogy ezek a becslések szerint 415 518 tonna szén-dioxidot bocsátottak ki.

Az elemzés arra az eredményre jutott, hogy

  • a listán szereplő legszennyezőbb repülőgépek között volt a Rolling Stones által használt Boeing 767-es repülőgép is, amely a becslések szerint 5046 tonna szén-dioxidot bocsátott ki, ami egyenértékű azzal, mintha valaki 1763 alkalommal teljesítette volna a London-New York távot oda-vissza, turistaosztályon;

  • A Lawrence Stroll, az Aston Martin Forma-1-es csapat milliárdos tulajdonosának tulajdonában lévő repülőgépek összesen 1512 repülést regisztráltak 2022 eleje óta. Az ő magángépei - köztük két helikopter - tették meg a legtöbb 15 perces vagy annál rövidebb utat;

  • Valamint összesen 39 darab, 30 orosz oligarchához - köztük Roman Abramovicshoz, Leonyid Mihelsonhoz és a Wagner-csoport nemrég elhunyt vezetőjéhez, Jevgenyij Prigozsinhoz - köthető repülőgép 30 701 tonna szén-dioxid-kibocsátásért volt felelős (ami körülbelül 1000 orosz ember teljes átlagos kibocsátásának felel meg).

A Guardian megállapításai szerint a koronavírus-járvány óta ugrásszerűen megnövekedett a gazdagok körében a magánrepülőgépek használata. 2022-ben Európában a magánrepülőgép-forgalom 2007-es csúcspontja óta a legmagasabb szintet érte el, és az előrejelzések szerint a magánrepülőgépek eladásai idén valószínűleg elérik minden idők legmagasabb szintjét.

A lap hangsúlyozta,

a magánrepülések alkalmával a gépek mintegy 40 százaléka nem szállít utasokat, mivel azok éppen valakit felvenni indulnak el.

Van pár olyan, szintén a listán szereplő hírességek, például Taylor Swift, aki drámaian megváltoztatta viselkedését, miután felhívták a figyelmét arra, hogy túl gyakran használja a magánrepülőjét. Az énekesnő gépe 2022 januárja és augusztusa között havonta átlagosan 19 alkalommal látták a levegőben. Amióta negatív publicitást kapott, az átlagos repülési gyakorisága alig több mint havi kettőre csökkent.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×