Az adriai cseppfolyósgáz-terminál kapacitása 2,6 milliárd köbméter évente. Az elkövetkező három évre sikerült értékesíteni az összes kapacitását, 2027-ig nyolcvan százalékát, ezt követően pedig - 2035-ig - a felét - mondta Krhen. Magyarország 2020 júniusában az MVM Csoporthoz tartozó Magyar Földgázkereskedő Zrt. (MFGK) horvátországi leányvállalatán keresztül 2021. január 1-től közel hét éves időszakra, évi 1 milliárd köbméterig terjedő mennyiségű kapacitást kötött le a Krk LNG visszagázosító terminálban.
A horvát kormány 2016 áprilisában döntött arról, hogy egyelőre nincs szükség egy nagy kapacitású szárazföldi LNG-terminálra, és először egy úszó terminált épít, amely később alakítható át szárazföldivé.
The first shipment of LNG will arrive tomorrow to Croatia's new LNG terminal on the island of Krk. The LNG vessel Tristar Ruby ia arriving from Maryland. The FSRU at Krk will, together with the LNG terminal in Poland, play a key role for the North-South Gas Corridor being built. pic.twitter.com/g5IYOp4aED
— Three Seas Initiative (@ThreeSeas24) December 31, 2020
A Kvarner-öbölbe tervezett terminál 2021-ben kezdi meg működését, és a projekt 234 millió euróba (84,8 milliárd forint) kerül, ebből csak maga az úszó LNG-terminál (FSRU) 160 millió euróba.
A horvát kormány százmillió euróval (36,2 milliárd forint) támogatta a krki LNG-terminál megépítését: 50 millió euróval 2019-ben és további 50 millió euróval 2020-ban.
A projektet az európai uniós Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) koordinációs bizottsága 2017. februári döntése szerint 101,4 millió euróval támogatta. A fennmaradó összeget a horvát kormány által elfogadott finanszírozási terv szerint az LNG Hrvatska vállalat és az ország vezető gáz- és árampiaci állami vállalatai (HEP, Plinacro) biztosítják.