eur:
410.78
usd:
393.52
bux:
85634.08
2025. január 22. szerda Artúr, Vince

Így újítanák meg a budapesti közlekedést

A fővárosi közlekedési intézményrendszer továbbfejlesztésére tesz javaslatot a városvezetés, a koncepcióról jövő szerdán tárgyalhat a Fővárosi Közgyűlés.

A Tarlós István főpolgármester, valamint Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett, a főváros honlapján közzétett javaslatban az áll: a főváros vezetése továbbra is elkötelezett a közlekedési intézményrendszer folyamatos fejlesztése mellett annak érdekében, hogy a közlekedési rendszer működése hatékonyabbá, a közlekedők számára használhatóbbá váljon.

Az előterjesztés szerint a fejlesztés alapvető célja az alaptevékenységek magas szintű ellátása még elégséges erőforrások mellett, a belső működésükben is megfelelően racionalizált szervezetek érdemi együttműködésével. Tehát az új intézményi modell kidolgozása során szükséges - egyebek mellett - az átlátható intézményi struktúra és feladatrendszer kialakítása, a közlekedésszervező - Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - létszám-, költség- és feladatbeli növekedésének megállítása, érdemi létszám-racionalizáció, valamint transzparens és a kiadások, bevételek felett valódi kontrollt gyakorló intézményi struktúra létrehozása.

Az új struktúra szerint az alapfeladatokat a BKK, bizonyos feladatokat pedig BKK tulajdonú leányvállalatok látnának el. A struktúraváltozás nem érintené a BKK, a Budapest Közút Zrt. és a Budapesti Közlekedési Zrt. jelenlegi tulajdonosi és tulajdonosi joggyakorláshoz kapcsolódó viszonyait.

Az intézményrendszer átalakításának részeként a BKK megvásárolná a Budapesti Önkormányzati Követeléskezelő Kft. (BÖK) százszázalékos üzletrészét. A koncepció szerint szükséges továbbá egy "egyéb operatív feladatokat ellátó", a BKK százszázalékos tulajdonában álló leányvállalat létrehozása. Ehhez kerülnének az ügyfélközponttal, pénztár-üzemeltetéssel, ügyfélszolgálattal, ellenőrzéssel, bevétel-biztosítással és ügyfél-tájékoztatással kapcsolatos feladatok, továbbá ez bizonyos gazdasági, informatikai, humán támogató feladatokat is ellátna.

A szervezeti átalakítást követően a közlekedésszervezői törzslétszám tervezetten 481 lenne, az operatív feladatot ellátó társaságnál 695-en, a BÖK Kft.-nél 24-en dolgoznának.

A BKV-ra vonatkozóan arról írtak az előterjesztésben, hogy a 2012-2013-as reorganizáció során kialakított szervezeti modell megfelelően szolgálja a társaság feladatainak teljesítését, de számos olyan külső tényező van, amely szervezeti lépéseket tesz szükségessé. A hatékonyságromlás minimalizálása érdekében a BKV Zrt. a HÉV-ágazat kiválásához kapcsolódóan jelentős számú központi munkavállalót ad át a BHÉV Zrt. részére. A 3-as metró felújításához kapcsolódóan az átmenetileg felszabaduló szakképzett munkaerővel külső szolgáltatások válthatóak ki, továbbá bevételszerző tevékenységekre is nyílhat lehetőség - írták.

A kalkulációk szerint a 3-as metró felújításának idejére, a következő években várhatóan 143 dolgozó munkája szabadul fel. Kiemelték, mindent meg kell tenni azért, hogy ezek a dolgozók az átmeneti időszakban is feladatot kapjanak és így a BKV-nál maradjanak foglalkoztatásban.

A javaslat szerint a metrópótlás külső szolgáltatóval való ellátása a korábbi autóbuszos teljesítményvesztéssel együtt szükségessé teszi az Óbuda divízió megszüntetését, a telephely bezárását. Az ebből származó éves megtakarítás mintegy 520 millió forintra tehető, és a társaság létszáma mintegy ötvennel csökkenthető. Hozzátették, hogy mind pénzügyi, mind műszaki okból indokolható az óbudai telephely bezárása, emellett a terület külső hasznosítására is mutatkozik - egyelőre bizonytalan - lehetőség.

A javaslat szerint a működőképesség folyamatos fenntartása mellett az átalakítás reálisan 2017. április 30-ára hajtható végre.

Címlapról ajánljuk
Rákosrendezői csata: így áll most a mini-Dubaj ügye

Rákosrendezői csata: így áll most a mini-Dubaj ügye

Új városrész épülhet Rákosrendező vasútállomás környékén, az állam már el is adta a területet egy arab befektetői csoportnak, de a főváros élne állítólagos elővásárlási jogával. A kormány meg is szabta az árat, de Vitézy Dávid szerint az 5000 milliárd forintos összeg nem szerepel a szerződésben, csak a telekért fizetendő 50,9 milliárd forint.

Kaiser Ferenc: az USA-nak szüksége van a NATO-ra, hogy megőrizhesse szuperhatalmi pozícióit

Donald Trump várhatóan jelentősen megemeli a védelmi kiadásokat, és erre fogja rákényszeríteni a szövetségeseit is – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense. Álláspontja szerint Oroszországnak jelenleg nincs ereje ahhoz, hogy európai NATO-tagállamokra támadjon, Kínának pedig nem érdeke, hogy közvetlen katonai konfrontációba kerüljön az Egyesült Államokkal.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.22. szerda, 18:00
Varga-Bajusz Veronika
a Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára
Kiszáll a magyar lakosság a prémium állampapírból? - Érdekes dolgokat üzen a múlt

Kiszáll a magyar lakosság a prémium állampapírból? - Érdekes dolgokat üzen a múlt

Rengeteg pénz landol idén a PMÁP-befektetők számláján és nagyot esnek a kamatok, nagy kérdés, vajon mennyi pénz marad állampapírban az inflációkövető papírban heverő közel 7000 milliárdból? Két precedenst is megvizsgáltunk a múltból, ami támpontot adhat az idei évre: egyrészről azt, hogyan reagált a tavalyi PMÁP-kamatkifizetésekre a lakosság, és ebből a pénzből mennyi mehetett vissza az alacsonyabb kamatozású állampapírokba, másrészről a MÁP Plusz számai alapján mennyien lehettek azok, akik sokszor a racionalitással szembemenve is tartják a kedvezőtlenebb kamatozású papírokat. Mutatjuk a számokat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×