Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.65
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Elmarad a román légiforgalom-irányítók sztrájkja

Elmarad a román légiforgalom-irányítók keddre meghirdetett sztrájkja, miután a szakszervezeti vezetők hétfőn aláírták a kollektív munkaszerződést - közölte hétfőn Iulian Matache román közlekedési miniszter.

A romániai légiforgalom-irányító szolgálat (ROMATSA) dolgozói múlt héten jelentették be, hogy szeptember elsejétől meghatározatlan időre beszüntetik a munkát.

A szakszervezetnek nem bérkövetelései voltak, hanem az ellen tiltakozott, hogy a cégvezetés állítólag az egyik koalíciós párt politikai befolyása alá került, miután egy tavaly februári légi szerencsétlenség után a ROMATSA korábbi vezetését leváltották. A munkabeszüntetés meghirdetése nyomán az érdekképviselet elérte a ROMATSA vezérigazgatójának lemondását és további követeléseit is sikerült beépítenie a kollektív munkaszerződésbe.

A román sztrájktörvény szerint a légi irányításban csak részleges munkabeszüntetés engedélyezett, vagyis egy esetleges sztrájk ideje alatt is biztosítani kell a földi irányítást a román légteret használó gépek 30 százalékának, valamint a sürgősségi és humanitárius feladatot ellátó légi járműveknek.

A ROMATSA alkalmazottai július 14-én kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak, amely így is jelentős fennakadást okozott Kelet-Európa légi közlekedésében. A román légteret naponta 2500-3000 repülőgép használja.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×