Ez nagy előrelépés a platform életében, hiszen az áraik innentől könnyen összehasonlíthatóvá válnak más szálláskiadó portálokéival - írja a CNN alapján a Portfólió. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság által bevezetett új szabályok célja, hogy a fogyasztók már a fizetés előtt átlátható árinformációkat kapjanak. A szabályozás nem korlátozza, hogy az eladók mennyit kérhetnek egy termékért vagy szolgáltatásért, csupán előírja, hogy a teljes árat, beleértve minden további díjat, feltűnőbben kell megjeleníteni.
Újdonság az is, hogy az Airbnb honlapján már nem napi bontásban látják innentől az ügyfelek az árakat, hanem a teljes tartózkodásukra vonatkozóan. A cég már 2019-ben bevezette a teljes ár alapértelmezett megjelenítését Ausztrália, Kanada és Európa egyes részein, majd 2022-ben opcióként elérhetővé tette Kanadában és az Egyesült Államokban is. A vállalat közlése szerint azóta közel 17 millió vendég használta ezt a funkciót.
A cég szerint az új árfeltüntetési rendszer hozzájárult a takarítási díjak csökkentéséhez is. 2023-ban az Airbnb arról számolt be, hogy a funkció bevezetése után 300 ezer szálláshely törölte vagy csökkentette díjait, és az aktív szálláshelyek 40 százalékkal teljesen megszüntette a takarítási díjat.
Mindezt valószínűleg nem önszántából teszi a cég: május 12-én szigorodnak az amerikai szálláskiadási szabályok, a rejtett költségeket pedig mindenkinek jól láthatóan fel kell tüntetnie az oldalán.