Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Concept for car insurance and financial.
Nyitókép: boonchai wedmakawand/Getty Images

Jó hírt kaptak a magyar autósok, végre valami olcsóbb lett

Az első negyedévben megkötött casco-szerződések átlagdíja 1,5 százalékkal marad el a tavalyitól.

Az új autók átlagos cascodíja Magyarországon az első negyedévben 257 100 forint volt, ami 3,6 százalékkal magasabb összeg, mint egy évvel korábban, miközben azok az ügyfelek, akik használt autójuk biztosítási évfordulóján váltottak szerződést, átlagosan 175 200 forintot (plusz 4,6 százalék) fizettek. A használt autó vásárlásakor kötött cascobiztosítások átlagdíja külföldről behozott autó esetében 208 700 forint (mínusz 6,3 százalék), míg hazai adásvétel esetén 225 600 (mínusz 1,8 százalék) forint volt – derült ki az Insura biztosító friss adataiból.

2024-hoz képest idén is az Allianz és az Uniqa biztosítónál kötik a legtöbb új cascót, harmadikként ezúttal az Alfa helyett a Signal igyekszik felzárkózni a listavezetőkhöz. A képzeletbeli dobogón lévő három biztosítóhoz az új szerződések csaknem 59 százaléka kapcsolódik.

A megkötött cascoszerződések mellé a szerződők 33 százaléka köt valamilyen kiegészítő biztosítást is, közülük számosan több pluszfedezetet is igényelnek. Az év elején messze a leggyakoribb kiegészítő fedezet volt az üvegkár-önrészbiztosítás, ez tette ki az összes ilyen szerződés 20 százalékát. Szintén igen népszerű az avulásmentes térítés (12 százalék), az autóban található értékes elektroakusztikai berendezések lopás- vagy más cascokárát fedező szolgáltatás (9 százalék), a hibás tankolás biztosítása (8 százalék), a gumiabroncsdefekt-biztosítás (7 százalék), illetve a műszakihiba-assistance (7 százalék) is.

A cascofizetések esetében is egyre népszerűbbek a digitális fizetési megoldások. A díjfizetésre már szinte senki nem használ sárga csekket, két év alatt 9-ről 3 százalékra esett a csekkes befizetések részaránya. Ez többek között a különféle kártyás fizetési formák további terjedése mellett a csekk elhagyásával járó díjkedvezményeknek is köszönhető. Szintén a kedvezmény és a kényelem az oka annak, hogy a legnépszerűbb díjfizetési gyakoriság, az egyösszegű éves befizetés részaránya elérte az 53 százalékot.

Az Insura adatai azt mutatják, hogy nem csupán a casco, hanem a kgfb esetében is csökkentek az átlagdíjak az idei első negyedévben: jelenleg személygépkocsik esetében egy szerződés éves díja 66 400 forint, ami 5 százalékkal alacsonyabb a tavaly ilyenkori értéknél. Az online csatornán létrejövő kötések átlagdíja ezen belül 60 900 forint. Településtípusok tekintetében igen jelentős a különbség az átlagdíjakban: míg a fővárosban ma átlagosan évi 97 600 forintért kötnek kötelezőt, a megyeszékhelyeken 63 600, a kisebb vidéki településeken pedig 60 300 forintért lehet felelősségbiztosítást szerezni az autókra.

A hazai autók mintegy 80 százalékát nem védi casco

A lopáskárokra, a saját hibából bekövetkező töréskárokra, illetve az egyre gyakrabban bekövetkező elemi károkra (vihar, jégverés, áradás stb.) kizárólag a cascobiztosítás nyújt fedezetet. Ennek ellenére a forgalomban lévő hazai személyautók mindössze ötödére kötnek cascobiztosítást. Az Insura adatai szerint az első negyedévben megkötött cascobiztosítások 26 százalékát legalább 8 éves járművekre kötötték, ami azt mutatja, hogy a biztosítók az idősebb autóknak is kínálnak már megfelelő cascofedezeteket. Minderre nagy szükség is van, mivel a személyautók átlagéletkora Magyarországon tavaly már meghaladta a 16 évet.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.

Sárkány Zalán: célom, hogy a nagymedencés versenyeken is olyan eredményeim legyenek, mint rövid pályán

Egy arany- és egy ezüstéremmel, valamint két új országos csúccsal tért vissza az Egyesült Államokba a lublini rövid pályás Eb-ről a 22 éves úszó. Szokolai László tanítványa az InfoRádióban azt mondta, a 800 méter gyors világbajnoki címvédőjeként érzett némi nyomást, de ez nem vetette vissza, hanem éppenhogy motiválta. Arról is beszélt, milyen nehézségeket jelent számára a kétlaki élet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Még december elején közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), hogy az idei évhez hasonlóan jövőre is csak maximum 35 ezer EU-n kívüli, úgynevezett harmadik országbeli munkavállaló dolgozhat Magyarországon. Mivel a gyenge gazdasági teljesítmény miatt idén sem volt szükség ennyi külföldi dolgozóra, a munkaerő-közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó cégek szerint ez a szám 2026-ban is bőven lefedi majd az igényeket. Ezen csak az változtatna, ha hirtelen tényleg meglódulna a magyar gazdaság teljesítménye. A gazdasági tárca közlése szerint a visegrádi országok körében Magyarországon a legalacsonyabb a harmadik országbeli foglalkoztatottak aránya. A hivatalos tájékoztatás szerint jelenleg Magyarországon 2,6%-os az EU-n kívülről érkező munkavállalók aránya, ugyanakkor vannak olyan kategóriák, amelyek nem esnek a 35 ezres kvóta hatálya alá, tehát a pontos számuk valójában nem ismert.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×