Arról tájékoztattak, hogy Ágh Péter állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkár, valamint Pántya József út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkár 2025. január 22-én egyeztetést folytatott Szűcs Lajos és Czerván György országgyűlési képviselőkkel, Tóth János, Gyömrő, Kérges László, Maglód, Petőné Vizi Valéria, Péteri, és Gál Zsolt, Ecser polgármesterével, valamint Váradi Attila, gyömrői települési képviselővel a 31-es főút tervezett nyomvonaláról.
A közlemény szerint a megbeszélés során a minisztérium bemutatta a tervezett 31. számú főút teljes – 7 szakaszból álló – tervezési nyomvonalát.
Mint kiemelték, a városvezetés és a lakosság kéréseit figyelembe véve az ÉKM úgy döntött, hogy a 3111 jelű út és a meglévő 31. számú főút közötti (Maglód), egy kéregalagutat is tartalmazó tervezési szakasz tervezési munkáját a jelenlegi műszaki tartalommal nem folytatja. Ezen a szakaszon az elmúlt időszakban történt beépítési hullám miatt megnövekedett a lakosság, ami az út lehetséges műszaki megoldásait is nagyban befolyásolja. A betervezett kéregalagút is a földfelszíni útvezetés csökkentését szolgálja.
A minisztérium felkérte a tervezőt, hogy a lakossági szempontokat figyelembe véve vizsgáljon és dolgozzon ki alternatív műszaki megoldásokat a 31. számú főút és a 3111 jelű út közötti szakasz vonatkozásában.
A 31. számú főút további tervezési szakaszain a tervezési ütemnek megfelelően továbbra is folytatódik a tervezési munka. A 31. számú főutat érintő tervezési munka az M0-tól, a fővárostól indulva javarészt új nyomvonalon haladva éri majd el Nagykátát, melynek célja a térségben élők életminőségének javítása, közlekedési problémáiknak kezelése, valamint a közlekedők biztonságos közlekedésének fokozása – fogalmazott közleményében az ÉKM.