eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
Nyitókép: Unsplash

Milliókkal esett a használt elektromos autók ára – itt vannak az okai

A Használtautó.hu adatai szerint egy év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma. Az árcsökkenés miatt egyes modellek már valamivel több, mint hatmillió forintért elérhetők – mondta az InfoRádióban a Használtautó.hu autópiaci szakértője.

"Több millió forintos árcsökkenésről van szó, kijelenthetjük, hogy tényleg bezuhantak a használt villanyautók árai" – mondta az InfoRádiónak Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője. A népszerűségi rangsor élén álló BMW I3-as átlagára például 2,5 millió forinttal lett alacsonyabb az elmúlt egy év során. A Nissan Leaf átlagára 1,5 millió forinttal, a Tesla Model 3 ára pedig 3 millió forinttal esett vissza egy év leforgása alatt.

A szakértő szerint ez azt jelzi, hogy egyre nagyobb az érdeklődés az elektromos autók iránt, másfélszeresére nőtt az érdeklődések száma, ez 96 ezer komoly érdeklődőt jelent online és telefonon.

A használtautó-piacon jelen lévő e-autók kora kapcsán Horváth András azt mondta, fiatal autókról van szó, például 2-3 éves Teslákról, 5-6 éves Nissan Leafekről és 3-4 éves BMW I3-asokról.

Az árakról az autópiaci szakértő elmondta, a BMW I3-asok használtan jelenleg 7 és 8 millió forint között mozognak, holott egy évvel ezelőtt még 10 millió forint környékén jártak. A Teslákat tavaly még 16 millió forint körül kínálták, most viszont 11 millió forint az átlagáruk, a Nissan Leaf pedig a korábbi 7-8 millió forinthoz képest most 6 millió forintos átlagáron kapható használtan.

A szakértő az árcsökkenés okáról azt mondta,

főként annak tudható be, hogy az új autók piacán is nagyon bezuhantak az elektromos autók értékesítési számai.

Egyrészt azért mert drágák, másrészt pedig mert Európa-szerte még nincs teljesen kiépülve a töltőhálózat, vagyis az emberek nem vágnak bele olyan bátran az elektromosautó-vásárlásba. És persze hozzájárul a vámháború is, a Kínából érkező villanyautókra kivetett vám is emeli az árakat, ez kihat az új autók piacára, és ez érinti a használt autók piacát is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
5200 kilométer evezés 40 nap alatt – magyar páros döntene világcsúcsot az Atlanti-óceánon

5200 kilométer evezés 40 nap alatt – magyar páros döntene világcsúcsot az Atlanti-óceánon

Havasi Gergő és Szabó Norbert Ádám január 5-én egy több mint hét méter hosszú és két méter széles hajóval vág neki az óriási megterheléssel járó expedíciónak. Előbbi, a Magyar Honvédség 2. sportszázadának katonasportolója az InfoRádióban elmondta: egymást háromóránként váltva naponta 130 kilométert szeretnének evezni, közben semmilyen külső segítséget nem kapnak és kíséretük sem lesz.

Erdő Péter: „Hisszük, hogy személyesen tudunk kommunikálni Istennel”

Hisszük, hogy imáinkban személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára - mondta Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek karácsony alkalmából , hangsúlyozva, hogy ezért nem lehet abbahagyni a békéért való imát.
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 21:42
×
×
×
×