A MaVag Csoport tagja, a Ganz-Mavag Europe Zrt. önkéntes vételi ajánlatot tett a szupervonatokat gyártó spanyol vállalat, a Talgo részvényeinek 100 százalékára - olvasható az Indexen.
Bacsa György, a vállalat igazgatósági elnöke a lapnak elmondta: a Talgo igazgatótanácsa kedvezőnek ítélte meg az ajánlatot, a tranzakció célja pedig az, hogy a két cég együtt fejlessze tovább a spanyol és a hazai gyártási és képzési, fejlesztési kultúrát.
A tranzakció révén a Talgo növelheti kapacitásait, tovább erősödhet Európában és a keleti piacokon, a MaVag pedig tovább fejlesztheti gyártói képességeit.
A vasútgyártásnak jelentős történelme van: már a XIX. században, a dualizmus idején fejlődésnek indult a kötöttpályás járműgyártás, a növekvő hálózaton pedig egyre több magyar szerelvény jelent meg. Magyarország rövid idő alatt olyan világszínvonalú gyártási kapacitást épített ki, és Európa mellett az afrikai és a latin-amerikai piacokon is megjelenjenek a magyar mozdonyok és kocsik.
A spanyol társaság igazgatótanácsa közben a vállalat tőzsdei közleményében erősítette meg, hogy a részvényesek szempontjából kedvezőnek ítéli meg a magyar cég ajánlatát.
A Talgo Spanyolországon elsőként már kettős hidrogénnel működő vonatot is tesztelt, de ahhoz, hogy új piacokra tudjon belépni, minőségi gyártói kapacitást kell bővítenie külföldön, amelyben a magyar magánvállalkozás a segítségére lehet.
Az ajánlattevő magyar vállalat, a Ganz-Mavag Europe Zrt. A vállalat 55 százalékos tulajdonosa a hazai vonatgyártó MaVag Zrt., a fennmaradó 45 százalék pedig az állami tulajdonú Corvinus Zrt. tulajdona.