A sikeres egyeztetések alapján a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adótörvények módosításáról szóló előterjesztésébe - írja az Economx. Múlt héten szavazta meg a Parlament a törvényjavaslatot, csütörtökön pedig a Közlönyben is megjelent a rendelet, így jogerőre emelkedett.
A reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is 0 százalékos adóalappal adózik, tehát nem kell megfizetni.
A Magyar Reklám Szövetség örömmel fogadta a törvényhozók logikus döntését, amelyet sikerként könyvelnek el. A reklám- és médiaipar képviseletében a Magyar Reklámszövetség ugyanis már ősszel tárgyalásokat kezdeményezett a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását kérve.
Az MRSZ elnöke, Gulyás János hangsúlyozta: "Mindez a nehezített pályán mozgó magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának – még ha csak újabb egy évre is –, kétségtelenül megkönnyebbülést jelent, amit az iparági véleményvezérek a különadó hatásait vitató friss felmérésünkben egyértelműen visszaigazoltak".
A szervezet friss felmérése szerint a kommunikációs piaci döntéshozók több, mint 80 százaléka szerint az idei évben a 0 százalékos reklámadó segítette az iparág alkalmazkodását a polikrízishez.
A cégek több mint 65 százalékának működését érzékelhetően megnehezítené, ha ez az iparági adónem a jövőben visszavezetésre kerülne. Gulyás János azt is kiemelte, hogy az adónem visszavezetése és fennmaradása kontraproduktív, a gazdasági növekedés ellen hat, gátolja a reklámipar eredményességét a gazdasági stabilitásban játszott szerepében.
Az MRSZ szerint a reklámadót végérvényesen ki kell vezetni, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló hazai reklámipar tudja erősíteni a magyar gazdaságot.