eur:
397.71
usd:
367.71
bux:
89971.53
2025. március 22. szombat Beáta, Izolda
Hungarian money, Woman counting money in wallet, Economic situation of Hungarians, Market value of forint
Nyitókép: Andrzej Rostek/Getty Images

Jövőre sem kell befizetni ezt az adót, sokan örülhetnek

A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a reklámadót 2025. januárig nem kell befizetni - a Magyar Reklám Szövetség üdvözli a döntést.

A sikeres egyeztetések alapján a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adótörvények módosításáról szóló előterjesztésébe - írja az Economx. Múlt héten szavazta meg a Parlament a törvényjavaslatot, csütörtökön pedig a Közlönyben is megjelent a rendelet, így jogerőre emelkedett.

A reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is 0 százalékos adóalappal adózik, tehát nem kell megfizetni.

A Magyar Reklám Szövetség örömmel fogadta a törvényhozók logikus döntését, amelyet sikerként könyvelnek el. A reklám- és médiaipar képviseletében a Magyar Reklámszövetség ugyanis már ősszel tárgyalásokat kezdeményezett a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását kérve.

Az MRSZ elnöke, Gulyás János hangsúlyozta: "Mindez a nehezített pályán mozgó magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának – még ha csak újabb egy évre is –, kétségtelenül megkönnyebbülést jelent, amit az iparági véleményvezérek a különadó hatásait vitató friss felmérésünkben egyértelműen visszaigazoltak".

A szervezet friss felmérése szerint a kommunikációs piaci döntéshozók több, mint 80 százaléka szerint az idei évben a 0 százalékos reklámadó segítette az iparág alkalmazkodását a polikrízishez.

A cégek több mint 65 százalékának működését érzékelhetően megnehezítené, ha ez az iparági adónem a jövőben visszavezetésre kerülne. Gulyás János azt is kiemelte, hogy az adónem visszavezetése és fennmaradása kontraproduktív, a gazdasági növekedés ellen hat, gátolja a reklámipar eredményességét a gazdasági stabilitásban játszott szerepében.

Az MRSZ szerint a reklámadót végérvényesen ki kell vezetni, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló hazai reklámipar tudja erősíteni a magyar gazdaságot.

Címlapról ajánljuk

Itt a tavaszi allergiaszezon – figyeljen az is, aki most nem allergiás

A tavaszi allergiák és a tünetek a teljes magyar lakosság csaknem tíz százalékát érintik, néhány éven belül pedig akár 20-25 százalék is lehet ez az arány – mondta az InfoRádióban Nékám Kristóf. Az allergológus szerint érdemes akkor is elmenni az orvoshoz, ha valaki nem tudja biztosan, mire allergiás, mert teszttel egyszerűen és gyorsan ki lehet mutatni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Adómentessé válnak a magyar anyák – Itt a kegyelemdöfés a nyugdíjpénzeknek?

Adómentessé válnak a magyar anyák – Itt a kegyelemdöfés a nyugdíjpénzeknek?

Hónapokon belül gigantikus adókedvezményeket kapnak a családosok, különösen a többgyermekes nők. Ugyanakkor a bőkezű adócsökkentési csomag fájdalmas érvágás lehet az öngondoskodási piac számára: akik nem fizetnek többé SZJA-t, ők értelemszerűen elveszítik a lehetőséget arra, hogy megtakarítási számláikra adóvisszatérítést vegyenek igénybe. Márpedig az adójóváírás megszűnésével sokak szemében odavész a megtakarítások fő vonzereje, és ebből a vert helyzetből az öngondoskodási szolgáltatók csak nehezen tudják majd magukhoz csatornázni a gazdaságban egyébként hirtelen megjelenő, tetemes mennyiségű és rendszeres – azaz öngondoskodásra lehetőséget teremtő – többletjövedelmet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×