eur:
389.35
usd:
362.74
bux:
0
2024. május 3. péntek Irma, Tímea
Hungarian money, Woman counting money in wallet, Economic situation of Hungarians, Market value of forint
Nyitókép: Andrzej Rostek/Getty Images

Jövőre sem kell befizetni ezt az adót, sokan örülhetnek

A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a reklámadót 2025. januárig nem kell befizetni - a Magyar Reklám Szövetség üdvözli a döntést.

A sikeres egyeztetések alapján a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adótörvények módosításáról szóló előterjesztésébe - írja az Economx. Múlt héten szavazta meg a Parlament a törvényjavaslatot, csütörtökön pedig a Közlönyben is megjelent a rendelet, így jogerőre emelkedett.

A reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is 0 százalékos adóalappal adózik, tehát nem kell megfizetni.

A Magyar Reklám Szövetség örömmel fogadta a törvényhozók logikus döntését, amelyet sikerként könyvelnek el. A reklám- és médiaipar képviseletében a Magyar Reklámszövetség ugyanis már ősszel tárgyalásokat kezdeményezett a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását kérve.

Az MRSZ elnöke, Gulyás János hangsúlyozta: "Mindez a nehezített pályán mozgó magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának – még ha csak újabb egy évre is –, kétségtelenül megkönnyebbülést jelent, amit az iparági véleményvezérek a különadó hatásait vitató friss felmérésünkben egyértelműen visszaigazoltak".

A szervezet friss felmérése szerint a kommunikációs piaci döntéshozók több, mint 80 százaléka szerint az idei évben a 0 százalékos reklámadó segítette az iparág alkalmazkodását a polikrízishez.

A cégek több mint 65 százalékának működését érzékelhetően megnehezítené, ha ez az iparági adónem a jövőben visszavezetésre kerülne. Gulyás János azt is kiemelte, hogy az adónem visszavezetése és fennmaradása kontraproduktív, a gazdasági növekedés ellen hat, gátolja a reklámipar eredményességét a gazdasági stabilitásban játszott szerepében.

Az MRSZ szerint a reklámadót végérvényesen ki kell vezetni, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló hazai reklámipar tudja erősíteni a magyar gazdaságot.

Címlapról ajánljuk
Mikor lesz végeredmény? Hány képviselőt küldhetünk Brüsszelbe? – minden, amit tudni kell az EP-választásról

Mikor lesz végeredmény? Hány képviselőt küldhetünk Brüsszelbe? – minden, amit tudni kell az EP-választásról

Olaszországban csak 23 órakor zárnak majd be szavazókörök a június 9-ei európai parlamenti választáson, ezért addig egyetlen országban – így Magyarországon – sem hozzák nyilvánosságra a voksolás hivatalos eredményét. Június 6. és 9. között összesen 370 millió európai választópolgár döntheti el, hogy kik legyenek az Európai Parlament tagjai a következő öt évben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×