Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Hungarian money, Woman counting money in wallet, Economic situation of Hungarians, Market value of forint
Nyitókép: Andrzej Rostek/Getty Images

Jövőre sem kell befizetni ezt az adót, sokan örülhetnek

A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a reklámadót 2025. januárig nem kell befizetni - a Magyar Reklám Szövetség üdvözli a döntést.

A sikeres egyeztetések alapján a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adótörvények módosításáról szóló előterjesztésébe - írja az Economx. Múlt héten szavazta meg a Parlament a törvényjavaslatot, csütörtökön pedig a Közlönyben is megjelent a rendelet, így jogerőre emelkedett.

A reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is 0 százalékos adóalappal adózik, tehát nem kell megfizetni.

A Magyar Reklám Szövetség örömmel fogadta a törvényhozók logikus döntését, amelyet sikerként könyvelnek el. A reklám- és médiaipar képviseletében a Magyar Reklámszövetség ugyanis már ősszel tárgyalásokat kezdeményezett a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását kérve.

Az MRSZ elnöke, Gulyás János hangsúlyozta: "Mindez a nehezített pályán mozgó magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának – még ha csak újabb egy évre is –, kétségtelenül megkönnyebbülést jelent, amit az iparági véleményvezérek a különadó hatásait vitató friss felmérésünkben egyértelműen visszaigazoltak".

A szervezet friss felmérése szerint a kommunikációs piaci döntéshozók több, mint 80 százaléka szerint az idei évben a 0 százalékos reklámadó segítette az iparág alkalmazkodását a polikrízishez.

A cégek több mint 65 százalékának működését érzékelhetően megnehezítené, ha ez az iparági adónem a jövőben visszavezetésre kerülne. Gulyás János azt is kiemelte, hogy az adónem visszavezetése és fennmaradása kontraproduktív, a gazdasági növekedés ellen hat, gátolja a reklámipar eredményességét a gazdasági stabilitásban játszott szerepében.

Az MRSZ szerint a reklámadót végérvényesen ki kell vezetni, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló hazai reklámipar tudja erősíteni a magyar gazdaságot.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik
videó

Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik

A békepárti országjárás Kecskeméten folytatódott szombaton, ahol Orbán Viktor miniszterelnököt Csiszár Jenő kérdezte. Az esemény a jelenlegi világ-és belpolitikai helyzetre, a békepárti álláspont kiemelt szerepére és Magyarország biztonsági érdekeire koncentrált.

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Ezeket a fegyvereket látod minden filmben és játékban, de az igazság megdöbbentő

Ezeket a fegyvereket látod minden filmben és játékban, de az igazság megdöbbentő

A hollywoodi akciófilmek és a videojátékok egészen kiváló reklámfelületek, nincs ez másképp akkor sem, ha kézifegyverekről van szó. Egy Kalasnyikovot, vagy egy M16-os gépkarabélyt ránézésre már lassan mindenki felismer, de ezek évtizedes múltra visszatekintő, a világ majd minden régiójában előkerülő, sokat bizonyított eszközök. Velük szemben viszont ott van rengeteg olyan fegyver is, amit a képernyők előtt ülve ugyanúgy azonnal kiszúrunk: azt hinnénk, az igazi elit kommandósok csodafegyvereit látjuk, pedig a valóságban néha még a prototípus fázisán sem igazán jutottak túl. Ezekből a médiában felülreprezentált fegyverekből szedtük most össze párat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×