eur:
413.95
usd:
396.77
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
A marshalling yard in Hamburg Maschen - Germany.
Nyitókép: mf-guddyx/Getty Images

Doór Zoltán: a fogyasztás visszaesése miatt a fuvarozóknál is felére esett a forgalom

A Magyar Logisztikai Egyesület elnöke szerint a csökkenő magyarországi kiskereskedelmi forgalom hatására a magyar árufuvarozó cégeknél jelentősen, nem ritkán 50 százalékkal is csökkent a megrendelések száma, ami komoly bevételcsökkenést eredményez.

A pandémia vége óta mostanra már megszűnt az áruhiány, sőt a készletek az elmúlt hónapokban a korábbinál lényegesen lassabban fogynak a kereskedelmi boltokban.

"Nem érkeznek új megrendelések, és ennek hatása érezhető a szállítmányozásban" – mondta el az InfoRádióban a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke. Doór Zoltán szerint a növekvő inflációra adott fogyasztói reakció miatt a kiskereskedelem és az építőipar forgalma is jelentősen visszaesett az utóbbi időszakban, ami érezhetően visszaveti a szállítmányozási iparágat Magyarországon.

Ezzel kapcsolatban emlékeztetett arra, hogy az árufuvarozás visszaesésének komoly hatása van a teljes gazdaságra. Az Európai Unión belül ugyanis a teljes áruszállítás 70-80 százaléka közúton történik. Magyarországon is jelentős súlyt képvisel az a közúti fuvarozói ágazat, ami a GDP 5, a teljes foglalkoztatotti létszám 3,3 százalékát adja.

Az árufuvarozási cégek érdekvédelmi szervezetének vezetője azt is elmondta, hogy az ismertté vált adatok alapján

a magyarországi kiskereskedelmi forgalom visszaesését eddig leginkább a kisvállalkozások szenvedték meg.

"Az a tapasztalatunk, hogy a nagy cégeknél lényegesen kisebb a csökkenés. Ennek az is az oka, hogy, ezek a nagyobbak jelentős részben külföldön is fuvaroznak, és a külföldi megrendeléscsökkenés nem jelentős mértékű. Viszont a hazai szereplők jelentős száma kis- vagy mikrovállalkozás, náluk viszont jelentős csökkenés van. Ismerek olyan céget, ahol a második negyedévre 50 százalékos volt az árbevétel-csökkenés a fuvarcsökkenés miatt" – mondta a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke.

Doór Zoltán szerint ráadásul nem lehet számítani belátható időn belül az árufuvarozás helyzetének javulására. A közeljövőben például nem várható növekedés a tengeri konténerárak tendenciái alapján sem, ami ráadásul világmutató. Az a konténerszállítási ár ugyanis, amely a Covid-járvány után még 13 ezer dollár volt, az ma már csak 1800-2000 dollár.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×